האסון בנחל צפית: בטרם הוחלט במשטרה לשחרר בתנאים מגבילים את מנהל מכינת "בני ציון" יובל כאה
משפחתה של גלי בללי
ן והמדריך אביב ברדיצ'ב ערכו החוקרים בין השניים עימות ישיר, במהלכו המשיכו הן המדריך והן מנהל המכינה להטיח האשמות זה בזה בכל הקשור ליציאה לטיול ולהתרחשויות סביב האסון. נציין, כי עוד קודם לכן פורסם במעריב כי המשטרה מתכוונת לעמת בין השניים. 
כאהן אמר לאחר שחרורו כי "עולמו חשך עליו" וכי הוא יסביר את שאירע לכל אחת ממשפחות 10 ההרוגים באסון בנחל צפית, כך פורסם הבוקר (שלישי) ב"הארץ". כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב, שוחררו הלילה למעצר בית בן חמישה ימים. בנוסף, על השניים הוטלו איסור כניסה למשרדי עמותת בני ציון ואיסור יצירת קשר עם כל גורם הקשור לחקירה, למשך עשרה ימים.
לפי הדיווח, כאהן אמר: "אני אפנה לכל משפחה אישית. הדבר היחיד שחשבתי עליו בכל הימים האחרונים זה האסון הכבד הזה שקרה תחת אחריותי ואני לא מצליח למצוא מילים של צער או של תנחומים שיכולות לבטא את מה שאני חש. העולם חשך עליי ואת הכל השאר אני אמסור לכל משפחה ברגע שאוכל להיפגש". המדריך שהוביל את התלמידים, אביב ברדיצ'ב, אמר: "אני אפנה להורים בעצמי, ואני חושב שזה מה שיעזור ולא הצהרות לתקשורת".

פרקליטות מחוז דרום אישרה אתמול לצוות החקירה המיוחד בראשותו של נצ"מ יוסי תורג'מן, החוקר את פרשת האסון בו קיפחו את חייהם 10 מתלמידי המכינה הקדם צבאית, לשנות את סעיף העבירה בכל הקשור לברדיצ'ב, מחשד לגרימת מוות ברשלנות ולחקור אותו באזהרה בחשד להריגה. ההחלטה התקבלה לנוכח ממצאי החקירה שנאספו עד כה ולאור עדותו של המדריך כפי העולה מהחקירה.


ההרוגים באסון נחל צפית. צילום: באדיבות המשפחה, פלאש 90
ההרוגים באסון נחל צפית. צילום: באדיבות המשפחה, פלאש 90

 
כבר בראשיתה של החקירה לבירור נסיבות האסון, וזאת חרף הנטען כי לא קיימות הנחיות בכל הקשור ליציאה לטיולי גיבוש במסגרת מכינות צבאיות, החליט צוות החקירה המיוחד לעצור את המדריך ברדיצ'ב וכן את מנהל המכינה כאהן, בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש מהלכי חקירה. כבר בשלב הראשוני של החקירה עלתה בשיחות סגורות האפשרות לפיה ברדיצ'ב התעלם מההתרעות שהופנו אליו, ומתחזיות מזג האוויר שהופנו אליו ואשר הורו על סכנה ממשית לשלום התלמידים באם יצאו לטיול.
בפרקליטות סברו כבר אז כי יש לפתוח בחקירה בחשד לעבירת הריגה, אולם במשטרה ציינו כי תחילה יש לאסוף ראיות ולהתבסס במיצוי החקירה, מה גם שבסופו של דבר ההחלטה הינה בחזקתה של הפרקליטות. כאמור החקירה נפתחה בחשד זהה לשני החשודים ויוחסו להם עבירות של גרימת מוות ברשלנות ושיבוש מהלכי חקירה. כבר מראשיתה של החקירה עלו סתירות בעדויות של השניים שהטיחו את החשדות האחד כנגד השני.

המשטרה פושטת על מכינת בני ציון בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
המשטרה פושטת על מכינת בני ציון בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

 

כאהן נעצר ביום שישי בחשד לגרימת מוות ברשלנות, לאחר שנחקר בעקבות האסון בנחל צפית. הוא מתגורר בכפר אדומים, התחנך בתנועת בני עקיבא ולמד בבית הספר התיכון התורני "הימלפרב" שבירושלים ובהמשך בישיבת עתניאל. במסגרת לימודיו האקדמיים למד במכון למדעי היהדות של האוניברסיטה העברית, במכון שלום הרטמן ובמרכז האקדמי שלם. בשנים האחרונות עיקר עיסוקו היה בחינוך הבלתי פורמלי במסגרת המדרשה למנהיגות חברתית עין פרת, תנועת הצופים ומכינת "בני ציון" בתל אביב בה אירע האסון.