מדורות ל"ג בעומר הן אולי אחת המסורות הנפוצות בישראל, כאשר ילדים ונערים חילונים ודתיים כאחד, יוצאים לערב של אש, חברה ותפוחי אדמה. אך עם אירועי החג המשמחים, פעמים רבות מדי עולה התופעה המזעזעת של השלכת בעלי חיים למדורות, בעיקר גורי חתולים וכלבים, בעודם בחיים. כמו בשבע השנים האחרונות, מתנדבים מכל רחבי הארץ ייצאו גם הערב (רביעי) לסייר במדורות בערי מגוריהם במטרה למנוע את התופעה המחרידה. את הסיורים יזמה שחר ליאני, לאחר ששמעה על מקרה שבו התגלתה גופה של כלב במדורה ברמת גן. ליאני הייתה בת 13 בלבד. בעבר היא סיפרה למעריב כי “כשהייתי בת 13 ילד מהכיתה סיפר לי שמצאו באחד משרידי מדורות ל”ג בעומר שעשו בשכונה שלנו כלב שרוף. הזדעזעתי. אני במדורה עם החברים וממש קרוב לבית שלי פוגעים בבעלי חיים".



"הסיפור הזה לא עזב אותי. שנה לאחר מכן, כשל”ג בעומר התקרב, החלטתי לעשות מעשה. במקום להשתתף במדורה - ללכת לסייר ולדאוג שדברים כאלה לא יקרו במדורות של אחרים. אני מתנדבת כבר שנים בעמותות למען זכויות בעלי חיים, ככה שאני מכירה הרבה אנשים שאכפת להם, והצלחתי לגייס אותם. מהר מאוד הבנתי שמדובר בתופעה אופיינית בעיקר בקרב בני נוער, סביב גיל 14, אבל גם בגילים צעירים יותר. בשנה שעברה, למשל, נתקלתי בקבוצה שבאה לתפוס גורת חתולים קטנה. זה היה יום לפני המדורות. קבוצה של ילדים בני 9, נראים די אלימים, עם קרשים בידיים, מנסים לתפוס את הגורה באלימות. הברחתי אותם משם ולקחתי איתי את החתולה. היו מקרים נוספים שבהם הצליחו להציל גורים ממש ברגע האחרון, ליד המדורות".



"שיחקו עם הכלב כמו כדור מסביב למדורה"



אחד ממקרי ההצלחה של הארגון אירע באשקלון, אז במהלך סבב מדורות הצליחה אחת מתנדבות הארגון, רינת עופר, להציל גור כלבי פודל שנערים התעללו בו ותכננו להשליך אותו לאש. עופר סיפרה כי “עשיתי סיבוב במדורות באשקלון. בהתחלה הייתי עם מתנדבים נוספים, אבל בשעה מאוחרת כולם התפזרו ונשארתי לבד. ידעתי שאלו השעות שבהן יש סיכויים גבוהים שיקרו הדברים האלה".



"הילדים כבר לא תחת העיניים של ההורים והמורים. בסביבות שתיים לפנות בוקר חזרתי למדורה שבסיור בתחילת הערב ראיתי שיש לידה גור כלבים כעת הילדים העיפו אותו באוויר ושיחקו איתו כמו כדור מסביב למדורה. רצתי לשם, תפסתי אותו כשהיה באוויר והתחלתי לברוח. 30 ילדים בני 16 רדפו אחרי. נכנסתי למכונית שלי. הם המשיכו לנסות לשבת על האוטו, להיאבק, אבל הצלחתי לנסוע משם. זה היה כמו בסרטים. לקחתי אותו אלי ויום לאחר מכן מצאתי לו בית".



מאות צעירים וצעירות נרשמו גם השנה לסיורים המתוכננים, אך המארגנים קוראים לכל מי שמעל לגיל 18 ומעוניין להצטרף לאחד הסיורים, להירשם דף הפייסבוק של האירוע. אורטל שטרית, אחראית הסיורים ברמת גן ובני ברק אמרה: "אני קוראת לכל מי שמזדעזע מהתופעה הזו להצטרף אלינו בסיורים בכל רחבי הארץ".