חשש גדול הערב (רביעי) לקראת חגיגות ל"ג בעומר שצפויות להתרחש הערב בכל רחבי הארץ. עקב מזג האוויר החם, שמלווה ברוחות חזקות ומסוכנות, מזהירים בנציבות הכבאות מהאפשרות שיהיו מדורות שייצאו משליטה, וייגרמו לנזק רב. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למזג האוויר הקשה שגרר ביטולים וקרא לוותר השנה על המנהג. "אל תדליקו מדורות. יהיו הזדמנויות אחרות. אבל אם אתם חייבים אז מקסימום תעשו מנגל בבית, אפשר גם צמחוני", כתב נתניהו בטוויטר.


רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, התראיין היום לבן כספית ואריה אלדד והזהיר מהתוצאות הקשות שעשויות לקרות במידה והתקנות לא ישמרו. "נציב כבאות והצלה יכול להוציא איסור להדלקת מדורות בארץ. עשינו הערכת מצב, ניהלנו הערכת סיכונים כדי לשמור על אוצרות טבע, רכוש וכמובן חיי אנשים, וגם רצינו לתת את האפשרות לחגוג את החג הזה. אם יש ראשי ראשויות שמחמירים יותר, לי אין עם זה בעיה, אבל אם מישהו ינסה להקל, זה לא מקובל עלינו ולכן הוצאנו את ההוראות".
 
"ביום רגיל התקנה אומרת שהמדורה לא עולה על גובה מסוים" הוסיף שמחי והמשיך: "יש להתרחק 300 מטר מחורש או משטח דליק, עדיף גם לאחד מדורות וכמובן שיש חובה שיהיה מבוגר אחראי באזור המדורה. בהנחיית השר האחראי, גלעד ארדן, יצאנו באזהרה שיש אפשרות לכבות את המדורה. אנחנו עם אלפי כבאים בשטח. יש 600 רכבי כיבוי ועוד 2150 מתנדבים. אנחנו בגיוס נרחב מאוד. ל"ג בעומר הוא אחד מהימים המורכבים אצלנו, השאר בדקת קריאה למקרה ונצטרך. מאמין שהכל יעבור בשלום אם יישמעו להוראות".
 
על ההכנות לקראת החג הוסיף: "אנחנו כבר שלושה ימים מסתובבים בכל הארץ. פירקנו כבר מדורות, אנחנו נפרק מדורות. בחלק מהמקומות אנחנו מסתובבים עם שוטר בכבאית כדי שיעזרו. אנחנו נשים דגש על ההנחיות, ומקווה שנעבור את החג הזה בשמחה ובביטחון. כבאי לא יכול לרשום אמנם דוח, אבל שוטר שנמצא איתו בהחלט כן. אנחנו ערוכים גם למחר בבוקר בכוחות מתוגברים, שאם יהיו כאלה שלא היו אחראים, שנדע לטפל בזה. כבו את המדורות עם חול ומים ותוודאו שהכל כבוי".


בצעד יוצא דופן, הודיעה עיריית חיפה כי היא אוסרת לקיים מדורות ל"ג בעומר ברחבי העיר, זאת בשל תנאי מזג האוויר. בהודעה רשמית מטעמה נמסר כי "לאור מזג האוויר השרבי, עיריית חיפה בתיאום עם הנחיות רשות הכבאות וההצלה אוסרת לקיים היום מדורות בכל רחבי העיר. המערכות הקהילתיות ובתי הספר ביטלו את כל הפעילויות המתוכננות בהנחיית העירייה".
 
מלבד זאת, הודיעה העירייה כי פקחים יאכפו את ההוראה: "מי שיבחר להתעלם מהמלצות אלו עושה זאת על אחריותו האישית, עיריית חיפה תפעיל פיקוח לאיתור והפסקה לאלתר של מדורות שימצאו כמסוכנות בכל רחבי העיר. לשם הבטיחות האישית שלכם ושל כלל תושבי העיר, אנא הישמעו להנחיות והמלצות".
 
באופן דומה, גם בעירית נשר החליטו לפעול בצורה זו. מעיריית נשר נמסר כי "לאחר הערכת מצב שהתקיימה עם ראש העיר, הנהלה, קצין ביטחון (קב"ט), גורמי הביטחון ושירותי הכבאות ולאור מזג האוויר הצפוי היום - שרב כבד ורוחות עזות וחשש משריפות, אנו מנחים שלא לקיים מדורות בנשר. עיריית נשר מצרה על עוגמת הנפש שעלולה להיגרם לילדים והוריהם, אולם בטיחות התושבים הינה מעל הכל. נשר ממוקמת בליבו של פארק הכרמל, יער וחורש, יחד עמכם נשמור על בטיחות התושבים וערכי הטבע. אנו מבקשים להישמע להוראות. ניתן לקיים הפנינג כיתתי ללא מדורה".
 
בעיריית עכו, לעומת זאת, מסרו כי "לאחר התייעצות עם מנהל הכבאות, ובניגוד לישובים סמוכים שהוחלט על הגבלת הדלקת מדורות היום בערב, בעכו אין מגבלה באזורים המאושרים. ישנה הערכות מיוחדת של סדרנים, שיטור ופקחים בכל האזורים, כולל תגבור ביוביות על ידי תאגיד מי עכו. רק פארק לילי שרון ייסגר החל מרגע זה לאור רגישות המקום והסמיכות לבתים. הקפידו על הדלקת המדורות רק במקומות שהוקצו לכך ושמרו על ילדיכם".
 
בירושלים, העירייה שלחה מכתב למנהלי בתי הספר בו היא ממליצה לערוך הפנינג ללא מדורות. "בהמשך לתחזיות מזג האוויר המדווחות ע"י החזאים והמלצת שירותי הכבאות למשנה זהירות, אין אישור לקיים מדורות קהילתיות בכל המסגרות העירוניות כולל המדורות הכיתתיות בחסות בתי הספר. מומלץ לערוך הפנינג ללא מדורה".
 
בתנועה הקיבוצית פנו אף הם לקיבוצים והעומדים בראשם כי יבטלו כל הבערת אש בשטח הקיבוץ או בכל מקום אחר בשל תנאי מזג האוויר הקשים. מנהלת "שבילים" - החינוך החברתי בקיבוצים מהתנועה הקיבוצית, דבי ברא"ס כתבה למנהלי החינוך בכל הקיבוצים בארץ: "למרות התנאים שהציבו במכבי האש המאפשרים הדלקת מדורות, אני מפצירה בכם שלא לקחת כל סיכון שהוא והימנעו מהדלקת אש. אנו משוכנעים כי בני הנוער והילדים בקיבוץ, לא כל שכן החברים המבוגרים יותר, יבינו כי במצב זה לא לוקחים כל סיכון. במרכז ההדרכה באתר התנועה הקיבוצית תוכלו למצוא הצעות לפעילויות אחרות אשר קשורות למסורת ל"ג בעומר".
 
בעיריית יהוד-נווה מונסון הבהירו כי הדלקת מדורות באזורים שאינם מורשים או לא עומדים בהנחיות הבטיחות של כיבוי אש, יאכפו ויכובו על ידי גורמי הביטחון, שיפעלו במהלך ערב החג ובכל שעות הלילה. גם בעיריית מגדל העמק הוחלט לאפשר לחגוג את ל"ג בעומר רק במספר מוקדים מרכזיים ברחבי העיר והדגישו את האיסור לקיים מדורות באזורים שאינם מאושרים.