פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צריכים להחליט בימים הקרובים אם לאשר ליחידה לחקירות סוהרים (יח"ס) שבלהב 433 באם קיימת עילה מספקת לפתוח בחקירה פלילית נגד נציבת שב"ס רב גונדר עופרה קלינגר. לאחרונה העבירה המשטרה לעיונם ואישורם של היועמ"ש ופרקליט המדינה ממצאי בדיקה סמויה שערכו חוקרי היח"ס בגין מידע וחשדות שעלו נגד הנציבה, בעיקר בטענות שעלו כנגד קלינגר לפיהן בעת שהתמודדה לתפקיד נציבות הארגון כשעמדה בראש אגף טיפול באסיר, העבירה לכפופים אליה הנחיות לאסוף חומרים נגד קצין בכיר אחר בשב"ס, מפקד המחוז הדרומי אשר שריקי, שהתמודד מולה על התפקיד, וזאת במטרה להכפישו.



על פי אותו מידע שהגיע לחוקרי היח"ס, כתבה הנציבה, באמצעות החומרים שנאספו והועברו אליה, לכאורה, מכתב שהופנה בין היתר לשר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, ומבקר המשרד דוד כהן, שבו הוטחו טענות קשות שהטילו דופי בקצין שריקי. ביח"ס בדקו האם על סמך אותם מכתבים התקבלה ההחלטה בסופו של דבר לבחור בה לתפקיד תוך העדפתה על שריקי.



הושפע ממכתב ההמלצות? גלעד ארדן, צילום: אלכס קולומויסקי, ארכיון
הושפע ממכתב ההמלצות? גלעד ארדן, צילום: אלכס קולומויסקי, ארכיון



עוד נבדקו ביח"ס טענות לפיהן בתמורה לאיסוף החומרים ושמרביתם המכריע היו השמצות והכפשות הובטח למעורבים בפרשה קידום לתפקידים שונים בארגון. כאמור המשטרה סיימה את שלב הבדיקה וחומרי הבדיקה, לרבות מסקנות המשטרה הועברו כאמור לעיון פרקליט המדינה והיועמ"ש, וכעת ממתינים להחלטתם.



ממשטרת ישראל נמסר: איננו מוסרים פרטים בדבר קיומן או אי קיומן של חקירות ואין בכך כדי לאשר או להפריך את עצם קיומן. הפרסומים, ככל שיהיו, בנושא זה הינם באחריות המפרסם. רנ"צ קלינגר הכחישה את הדברים מכל וכל.



מהשב"ס נמסר: לא ידוע לנו על חקירה של המשטרה ואנו מציעים לא לשגות בפרסומי שווא שאינם מאומתים על ידי גורם מוסמך. בכל מקרה אין בטענות הללו דבר ואנו דוחים אותן מכל וכל. הטענות הן הכפשות מרושעות וחסרות כל בסיס. אנו מצרים כי גורמים אינטרסנטיים שוליים בוחרים להכפיש ולהפיץ שקרים בעילום שם עד כדי העלאה מן האוב טענות שקריות מלפני שלוש שנים.