ההחלטה של ניצב רוני ריטמן, ראש להב 433 לשעבר במשטרה, לפרוש מהארגון אחרי 31 שנות שירות, כפי שעולה ממכתב שהעביר אתמול בלילה אל מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, הינה תולדה של הודעה חד משמעית שהעביר במהלך השבוע השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן אל המפכ"ל וצמרת הארגון, לפיה אינו מתכוון למנות את ניצב ריטמן לתפקיד אחר בארגון, בוודאי לא בסבב המינויים הקרוב, כך נודע הבוקר (חמישי) למעריב.
יתרה מכך, בימים האחרונים, על פי הנחיית השר לביטחון פנים נערכה בדיקה על ידי המחלקה המשפטית של המשרד האם ניתן לפתוח בהליך סיום דרכו של הניצב הבכיר במשטרה. הידיעה אודות הבדיקה שנדרשה על ידי השר ארדן, זלגה גם אל המשטרה שבמקביל קיבלה הודעה על החלטתו של השר שלא לשבץ את ניצב ריטמן לתפקיד כלשהו אחר בארגון. נבהיר כי  לפני כשבועיים, כפי שפרסם מעריב, זומן ניצב ריטמן לראיון בלשכת השר ארדן וזאת אחרי ששהה בביתו מאז ראשית חודש אפריל כממתין לשיבוץ מחדש.
עוד קודם לכן בחודש ינואר, לאחר שבג"ץ לא קיבל את הריאיון שקיים מפכ"ל המשטרה לראש הלהב 433 לשעבר בעקבות פרשת הקצינה שהתלוננה נגדו וסיום חקירת מח"ש בנושא, הבהיר השר ארדן, כי הוא מבקש את סיום דרכו של ניצב ריטמן ביחידת העילית של המשטרה. עמדת השר הועברה אל המפכ"ל ובין השניים נחשפה מחלוקת קשה שכן רנ"צ אלשייך, לא הסתיר את תמיכתו בניצב ריטמן ובהכרה ביכולותיו וכישוריו המקצועיים. אלא, שבהיוודעה החלטתו של השר , זומן ריטמן, לאותה שיחת נזיפה תחת טפיחה על השכם ומיד לאחריה העביר מכתב לפיו החליט לפרוש מתפקידו כראש הלהב אחרי שלוש שנים וחצי בתפקיד זה ו-31 שנים במשטרה.

ניצב רוני ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחודש מרץ מונה לראש הלהב ניצב יגאל בן שלום לשעבר מפקד היאחב"ל ועם מינויו יצא ניצב ריטמן, לחופשת המתנה בביתו תוך שהוא מקווה לקבל את המינוי לעמוד בראש אגף התנועה (את"ן) עם סבב המינויים הקרוב. אלא, שלפני כשבועיים בראיון עם השר ארדן הוא הבין ממנו חד משמעית כי השר נחוש בדעתו שלא למנותו לתפקיד הנחשק וכן לא לכל תפקיד אחר ראוי לרבות מפקד מחוז. גורם המעורה בפרטים סיפר למעריב, כי באותה שיחה הציע לו ח"כ ארדן: "אולי זה יותר טוב לך אם אתה רוצה לנהל את המאבק על צדקתך שתעשה את זה כשאתה לא במשטרה".

ניצב ריטמן הבהיר כי הוא אוחז בהבטחה שלטונית כביכול ולפיה במסגרת שיחה שקיים עם המפכ"ל והפרקליטות הובטח לו שעם פרישתו מלהב ובעת סיבוב המינויים הקרוב הוא ישובץ לתפקיד אחר ראוי לדרגתו וכישוריו. השר ארדן, כך עולה, הודיע לו שיחשוב על צעדיו ובמקביל לאחר מספר ימים פנה אל המחלקה המשפטית כדי שיבחנו הליך סיום עבודה לניצב הבכיר.
ההתנהלות האמורה חשפה מחלוקת קשה נוספת בין ארדן לבין אלשיך, שכן אולי בפעם היחידה בהיסטוריה של הארגון, מסרב השר לקבל את עמדת המפכ"ל בנוגע לאחד הניצבים הבכירים בארגון. יתרה מכך, בעוד המפכ"ל רצה בהמשך שירותו של ניצב ריטמן במשטרה, קיבל השר החלטה שונה בתכלית. "זו בהחלט פעם ראשונה בהיסטוריה של המשטרה שיש מפכ"ל שרוצה ניצב מסוים ומנגד השר שמבהיר את עמדתו כנגד אותו מינוי", אמר גורם בכיר למעריב.

ארדן ואלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מסתבר, כי מיד לאחר השיחה עם השר לביטחון פנים הודיע ניצב ריטמן כי הוא שוקל להגיש עתירה לבג"ץ , מה שהאיץ ככל הנראה את ההחלטה שקיבל השר ארדן ואשר הועברה לאחרונה אל המפכ"ל בעניינו של הניצב. אתמול כאמור בשעת ערב מאוחרת, הודיע ניצב ריטמן על החלטתו כביכול לפרוש מהמשטרה תוך שהוא מודה למפכ"ל על האמון שנתן בו ובין השורות חושף טפח ומסתיר טפחיים מהמחלוקת שבין ארדן למפכ"ל אלשיך ותולה את מכתבו גם בפרסום של מעריב אודות כוונת השר ארדן שלא להאריך בשנה את כהונתו של אלשיך. 
"לא נסתר מעיני השיח התקשורתי הנוכחי, המקים בנוסף, חשש לאי הארכת כהונתך בשנה, בין היתר על רקע תמיכתך בי. לצד הזעזוע מאמירות הנאמרות בעניין הארכת הכהונה ומיוחסות לגורמים פוליטיים ואינטרסנטיים, ההקשר שנעשה לחקירות הרגישות שהתנהלו ומנוהלות בלהב 433 ורצוני העז להישאר לצידך ולהילחם בכוחות המאיימים על דמותה של ישראל כולה, ברור לי שלא אמתין זמן בלתי סביר ולא אוותר על זקיפות הקומה וערכיי הפיקודיים והמוסריים בעבור תפקיד נוסף. אני בוחר היום להעדיף את טובתה של משטרת ישראל ,לא לתת יד למלעיזים ולהקשות עליך בעצם הישארותי בארגון, דבר שעלול לגרור את השהיית סבב הבכירים הצפוי, בשל הקושי לריצוי מאן דהוא במציאת תפקיד ״לא רלוונטי״ עבורי".