ירידה בזיהום האוויר ברוב חלקי הארץ בל"ג בעומר 2018 בהשוואה לזיהום האוויר בשנים הקודמות. זאת, בעקבות קריאות הרשויות והמשרד להגנת הסביבה להפחית מדורות ובעקבות האזהרות של כוחות ההצלה מפני מזג האוויר. התוצאה ניכרת בכ-150 תחנות הניטור של המערך הארצי לניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה הפזורות בארץ וכן בפחות ערפילים שחורים באוויר והפחתה בריח החריף המוכר גם בימים שלאחר המדורות.



ממדידות של איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה עולה, כי ריכוזים גבוהים יותר של חלקיקים נשימים נרשמו ברוב הישובים בלילה שבין ה-2 במאי ל-3 במאי בהשוואה ליום בהיר, אך מדובר בירידה ברוב חלקי הארץ בהשוואה לל"ג בעומר שנים קודמות. עליות הריכוזים החלו בשעות הערב, והגיעו לשיא בין 22:00 ל-5 הבוקר.



בחיפה ובנשר התושבים נענו לקריאת הרשויות המקומיות ולא הבעירו מדורות. גם במועצה האזורית גזר נרשמה ירידה משמעותית בהשוואה לשנה שעברה. יש לציין, שריכוזי החלקיקים הנמדדים מושפעים בין השאר ממיקום המדורות יחסית לתחנת הניטור ובתנאים המטאורולוגיים כגון: כיוון ומהירות הרוח ותנאי הערבול באטמוספרה.



נתוני זיהום האוויר ביממה האחרונה: בחיפה עילית ובנשר זיהום אוויר פי 1.4 מביום בהיר. בחיפה תחתית פי 2.2, בעפולה פי 3.3, בצפון תל אביב פי 2.6,בדרום תל אביב פי 6.7, ברחובות פי 3, בירושלים פי 2.3, באשקלון פי 4.2, בבאר שבע פי 2.5, בערד פי 2.7.

נכון לשעה 08:00 בבוקר צוותי לוחמי אש מהמחוז הצפוני, טיפלו בעשרות אירועים ברחבי המחוז יחד עם זאת ציינו במחוז כי נראה שהציבור נשמע להוראות צו נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי ופעל על פיהם, ולפיכך לא היו אירועים חריגים וגם באירועים שיצאו משליטה לוחמי האש הגיעו באופן מידי ובלמו את התפשטות האש.
 
בהילולת הרשב"י במירון שם נמצאים צוותים רבים של לוחמי אש המאבטחים את ההילולה, גם כן נשמעו לצו נציב כבאות ולהנחיות המיוחדות של מפקד מחוז צפון.