1. היסטוריה בישראל: מרוץ האופניים היוקרתי ג'ירו ד'איטליה נמשך היום, כאשר מסלולו החל בשעות הצהריים במחלף נעמן, והגיע בשעות הערב לתל אביב, שם קיבלו את הרוכבים אלפי ישראלים בקריאות עידוד. בעקבות המרוץ התרחשו שיבושי תנועה סביב מסלולו.



נפילת הרחפן ברצועת עזה. צילום: רשתות ערביות

לפני הגעת הרוכבים לתל אביב, הפגינו פעילים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע חקירותיו בפרשת המתנות, ובתיקי ישראל היום ובזק. בנוסף, פעילי שלום עכשיו התמקמו סמוך למסלול כשהם נושאים בלונים ושלטים התומכים בפתרון שתי המדינות.



3. שבוע שישי של הפגנות בעזה: עשרות מפרי סדר השחיתו והציתו אתמול מספר מוקדים בצדו הפלסטיני של מעבר הסחורות בכרם שלום. הפורעים פגעו בצינורות הגז ובדלק המועברים מישראל לרצועת עזה ומיועדים לשימוש תושביה. מוקדם יותר, שני רחפנים לצורכי תיעוד של צה"ל נפלו בדרום הרצועה בעת שתיעדו את הפרות הסדר בגדר.



מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע, וכי נבדק מדוע כלי הטיס נפלו. כ-7,000 פלסטינים מפגינים היום בחמישה מוקדים בגבול רצועת עזה. צה"ל סיכל שני ניסיונות של קבוצת מתפרעים לבצע חבלה בגדר ולחצות לשטח ישראל במרכז הרצועה. כוחות צבא שעקבו אחר האירועים הגיעו אל הנקודות באופן מידי, והמתפרעים שבו על עקבותיהם.



4. נלחם על המורשת: מזכיר האמריקאי לשעבר ג'ון קרי נפגש עם שר החוץ האיראני מוחמד זריף לפחות פעמיים בחודשיים האחרונים, וזאת במטרה לשמר את הסכם הגרעין, כך על פי דיווח הבוקר (שבת) בבוסטון גלוב האמריקאי. על פי הדיווח, קרי וזריף נפגשו לפני כשבועיים במטה האו"ם בניו יורק, ודנו על שימור ההסכם במקרה שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ יממש את איומו ויפרוש ממנו בעוד כשבוע.



קרי וזריף. צילום: רויטרס
קרי וזריף. צילום: רויטרס



בנוסף לזריף, קרי פגש בחודשים האחרונים בכירים רבים באירופה, בהם נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר ונשיא צרפת עמנואל מקרון, ושוחח בטלפון עם נציבת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. על פי ההערכות, קרי, שהיה אחד מאדריכלי הסכם הגרעין מנסה לשמרו גם במקרה של פרישה אמריקאית ממנו תוך הדגשת תפקידה של אירופה בהסכם.



5. עומדת על שלה: פרקליטיה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הטיחו בפרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במהלך המשא ומתן ביניהם, כי מרשתם לא מתכוונת להודות באישומים נגדה, כשאמרו כי "לא נודה בכלום, לא היה דבר כלשהו בלתי תקין", כך דווח בחברת החדשות בשישי בערב. עורכי הדין מחו על גובה הסכומים שאותם נדרשה נתניהו להחזיר בעקבות ארוחות הפאר שהוגשו במעון ראש הממשלה, וכן על ההדלפות מהדיונים.



לפי הדיווח, הפרקליטים אמרו כי העלויות עליהן דובר מופרכות. "מאיפה המצאתם את המספר 359 אלף שקלים?", שאלו. "אתם יודעים שהארוחות לראש ממשלת יוון והארוחה לנשיא דרום סודן ולנשיא אוקראינה עלו 36 אלף שקלים? וכשמגיע לארוחה אהרן ברק - אתם רוצים שיאכל פתיתים ושניצל מחומם?".



פוטין ורוחאני. מעבירים מסר לטראמפ. צילום: AFP
פוטין ורוחאני. מעבירים מסר לטראמפ. צילום: AFP



6. מסר ממוסקבה לוושינגטון: פקיד רוסי אמר אמש כי רוסיה ואיראן יהדקו את הקשרים ביניהן אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יפרוש מעסקת הגרעין האיראנית. העיתון האמריקאי "ניוזוויק" דווח ביום שישי, כי בעלות הברית האירופיות של וושינגטון כבר פועלות לשמור על ההסכם והציעו אופציה של דיון מחדש על סעיפים בו, כדי לרצות את טראמפ.



במקביל, בכירים רוסים ציינו כי ארה"ב והאירופים אינם יכולים לשאת ולתת על העסקה בלי מעורבותה של מוסקבה, וכיום הם מציעים כי רוסיה תשמור על חלקה בהסכם, אשר הסיר את הסנקציות הכלכליות הבינלאומיות נגד איראן.