ב"גאזטה דלו ספורט", הספונסרית הראשית של התחרות נכתב מאמר מערכת מפרגן: "הקסם של ירושלים דחף את טום דמולין לזכות במבחן נגד הזמן ביום הראשון. דמולין ההולנדי הכיר כל פינה וסיבוב ברחובות ירושלים בגלל שהוא דייקן ויודע להתכונן היטב לתחרויות וגם קיבל את ברכת הדרך מראש ממשלת ישראל נתניהו". הפרשן, פייר ברגונזי, הוסיף: "זה נפלא שהעולם כאן. עשרות אלפי אוהדים הגיעו ביום הראשון לעקוב אחרי המירוץ ואפילו גילו התלהבות ילדותית כשגילו להם את חוקי התחרות".
רשת השידור BBC התייחסה כמובן גם למזג האוויר ההפכפך בישראל, ואף שאלה מספר רוכבים האם יצא להם לרכב במזג אויר שכזה, רובם הצביעו על שני מירוצים, בבוסניה (38 מעלות) ובאריזונה (43 מעלות), כקשים לפחות כמו כאן. האתר אמנם שיבח את הישראלים שיצאו החוצה לעודד והרשימו בכמות הצופים שהופיעו לאורך הדרכים מחיפה לתל אביב, אבל דווקא לאנס ארמסטרונג, שהגיע לישראל ושידר "פודקאסט", כפי שהוא רגיל לעשות, מתח ביקורת על הישראלים וטען כי הרצים שנכנסים לדרכים, בעיקר בקטע של יוקנעם מהווים סיכון אדיר לרוכבים: "זה מזל שאף אחד לא התרסק כאן עדיין".
כמובן, שיחד עם התשבוחות, ישנה גם ביקורת, כפי שנכתב ב"טלגראף" האנגלי, שם נשאל למה הג'ירו מתחיל בישראל והאם זה היה שווה את המחלוקת בקשר להזנקת המירוץ מירושלים שידועה, לדברי הכתב, כאחד המקומות הכי שנויים במחלוקת בעולם. בעיתון נכתב כי ממשלת ישראל איימה להסיר את התמיכה שלה בטור אם ייכתב שהוא מתחיל ממערב ירושלים ולא מירושלים.