פסקת ההתגברות ממשיכה להיות המוקד הפוליטי הנפיץ של התקופה הקרובה, כשגם איומי בחירות וגם איומים על המשך שיתוף הפעולה בקואליציה עומדים על הפרק. מי שמתנגד בצורה נחרצת לפסקת ההתגברות היא מפלגת "כולנו", אשר נמצאת במצב בו היא מכותרת מכל צדדי הקואליציה, שמנסים לשכנע את חבריה לתמוך בחוק החדש שיוצע. 



חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) ויו"ר עמותת 'העיר העברית', מאי גולן, אחת מהפעילות החברתיות שמזוהות עם המאבק, התעמתו הבוקר (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM בעקבות אישור פסקת ההתגברות והעימות בין כולנו בראשות השר משה כחלון לבין יוזמת פסקת ההתגברות, מפלגת הבית היהודי. "אני חיה ברשת וגם בשטח", סיפרה מאי: "רבים ממצביעי כחלון טוענים שהוא בגד בהם ולא יצביעו עבורו לעולם. מי שהצביע לכחלון אלו אנשי מרכז-ימין שמחובר לחברות החלשות ועם אג'נדה חברתית. החסם העיקרי לפסקת ההתגברות בשנתיים האחרונות הוא כחלון שבגד במצביעים ובאידיאולוגיה שהוא רכב על עליה. אנשים לא רואים בו איש ימין אלא חנפן שמלקק לאליטה של הבג"ץ, מדובר באדם שמגיע מהליכוד ולכן הוא מצטייר כבוגד".



ח"כ בן ארי זעמה על הדברים וכינתה אותם "דברי בלע, הסתה ושיטנה. מאי גולן לא הצביעה לנו והיא לא יודעת מי הצביע לנו. יש לי חדשות בשבילה - רוב המצביעים שלנו, יותר מ-70 אחוזים, נגד פסקת ההתגברות. כל מה שהיא אמרה זה שקר. גם אני מזרחית וגדלתי בשיכון בנתניה וגם אני חסרת דיור כמו המון בני גילי. זה אבסורד שמישהי כמוה טוענת שהיא את מצבה של דרום תל אביב, איפה הבית היהודי היה עד היום?"
 

עוד אמרה בן ארי, שזעמה על הטענות של גולן: "אני מבינה את התסכול של גולן, אבל אני לא צריכה שהיא תגיד לי איך לטפל במסתננים. אני באה משם ואני יודעת מה הם עוברים. הקמפיין שלנו היה כלכלי וחברתי ובטח שלא עסק בקיפוח המזרחי, אנחנו אמרנו שנמצא פיתרון מוסכם לבעיה. פסקת ההתגברות היא ניצול ציני של תושבי תל אביב. אם החוק יעלה להצבעה ביום רביעי אז אין לנו מה לעשות בנידון".

"לא אתייחס להתקף ההיסטריה של חברת הכנסת", השיבה לה מאי גולן: "בתור מי שהייתה חברת מועצת עיריית תל אביב אני יכולה לשתף שממש לא חיכינו למפלגת כולנו שתבוא להושיע אותנו. אני מכירה את חוסר ההסכמה עם מדיניותו של השר משה כחלון מתוך מפלגתו. חברת הכנסת טוענת שאני מדברת דברי בלע אך אני מציעה לה לבחון מה קורה ברשת החברתית".

עריכה: איתמר זיגלמן