מדינת ישראל מציינת היום את יום האחות הבינלאומי עם 66,354 אחים ואחיות המועסקים במערכת הבריאות. על פי הנתונים המעודכנים לסוף שנת 2017, מבין כלל האחים והאחיות - 77% הם מתחת לגיל 65. מרבית המורשים לעסוק בסיעוד הם עדיין נשים - 87% לעומת 13% בלבד שהם גברים. כמו כן נרשמה מגמת עלייה במספר האחים והאחיות החדשים בישראל - בשנה האחרונה נוספו 2,546 אחים ואחיות חדשים, עלייה משמעותית לעומת שנת 2010, שבה נוספו רק 928 אחים ואחיות.



יום האחות יצוין היום בארץ תחת הכותרת "70 שנה למדינת ישראל - אחות מקצועית ואנושית, אחות בגובה העיניים". במסגרת היום יתקיימו פעילויות בכל מוסדות ההכשרה בסיעוד - באקדמיה, בבתי החולים ובקופות החולים. האירוע המרכזי יהיה מפגש מיוחד בכנסת בהשתתפות ראשי מערכת הבריאות.


לרגל ציון היום שבו אומרים תודה לאלפי ישראלים שעושים ימים ולילות למען בריאות הציבור, בחרנו להציג אח ואחות ותיקים במקצוע.



משה מילר, 24 שנים במקצוע, אח אחראי חדר לידה בבית החולים בתל השומר, מספר: "תחום היילוד הוא תחום המשלב מקצועיות, עצמאות, נתינה וקבלת החלטות כאן ועכשיו. המיילדים והמיילדות נמצאים תמיד לצד היולדות כדי להגשים חלום, משאלת לב. מה שגרם לי לבחור במקצוע זה ההתנסות שלי כסטודנט לסיעוד. ההתנסות בחדר לידה לא הייתה דומה לכל התנסות אחרת, החל מההרגשה הפנימית, הרגשה של שייכות, היעדר רצון לסיים את ההתנסות, הרצון בגוף ובנפש להמשיך כל יום מעבר לשעות העבודה. אני אוהב בתחום שלי את העצמאות, האוטונומיה, הבאת חיים חדשים לעולם, את האווירה הצעירה והרעננה. בשבילי לידה היא רוחניות, אהבה, יצירת מופת ופלא בהתגלמותו ".



שושי גולדברג, כבר 30 שנים במקצוע וכיום אחות ראשית ארצית במנהל הסיעוד במשרד הבריאות: "האחים והאחיות יוצרים הבדל בחייהם של אנשים ובתרומה היום־יומית לאיכות חייהם אשר מעניקה תקווה ברגעי מצוקה והצלת חיים. אנו חיים בעולם משתנה טכנולוגית, חברתית, דמוגרפית וסביבתית. השינוי עצום ואנו מכינים את עצמנו לקראתו, תוך שמירה איתנה על הערכים שלנו. אחריות גדולה מונחת על כתפינו, ומצפה לנו עוד עבודה רבה".