הוריו של של אלאור אזריה, אושרה וצ'רלי אזריה, הגיבו הבוקר (שלישי) בשמחה לשחרורו מהכלא. "בוקר טוב בוקר טוב. אני לא יכולה להגדיר את האושר שאני נמצאת בו. וואו. הילד בבית, הילד בבית, הילד בבית. שרים, רוקדים. אנחנו מה זה מאושרים. שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד", אמרה האם אושרה לתוכנית הרדיו של שרון גל בגלי ישראל. "קפצנו עליו. אני אפילו לא יכולה לתאר".

אושרה תיארה את תגובתה להודעה על השחרור: "אני לא זוכרת אם הוא הצליח להחזיק אותי. אני מקבלת שיחת טלפון שהוא בדרך הביתה. ישר רצתי כמו משוגעת את כל המדרגות ואני רואה אותו פתאום נכנס. הכלב שלו ירד יחד איתי קפץ לו על הקיטבג ולא ירד משם. הוא נראה לי עדיין קצת בשוק". האב,צ'רלי אזריה, אמר: "המשקל של 26 חודשים. העוול. עכשיו ברוך השם נפתחו שערי שמיים. זה לא להאמין. זאת הרגשה כמו אחרי לידה. מהיום רק שמחות במשפחת אזריה".

אור איילון, חברו של אזריה, הגיב לשחרור ואמר כי החייל היורה נשאר אופטימי למרות ה"עליהום" שעבר. "בטח ששמח שהוא יוצא הביתה. כואב לי עליו, על מה שהוא עובר עם עצמו. זה הכי לא פשוט בעולם, כל בן אדם במדינה יודע מי אתה. כל הכבוד לו הבן אדם, עם כל מה שקרה, עם כל העליהום שקרה, הילד עדיין חייך. בסופו שלדבר לדעתי הוא בצד של הטובים חשוב להראות לו שיש מישהו לצידו".


 

כשנשאל אם אזריה חש בחרטה על המעשה, השיב איילון בשלילה ואמר כי גורמים שונים רצו להפיל על החייל את "ההתנהלות הביזיוניות" של צה"ל. "לא נראה לי וזה גם לא משנה. הבן אדם סיים הליך משפטי מטומטם, הזיה ברמה הכי נוראית שקרתה במדינה וגרמה לפילוג מפגר. הוא חי עם עצמו,אני עומד עדיין בטענה שלי. יש פה בעייתיות באירוע הזה, זה ברור. יש פה כל-כך הרבה גורמים שהם לא אלאור אזריה, ומצאו על מי להפיל את זה ו-30 שנה של צבא שמתנהל בצורה ביזיונית. הפילו רק עליו". 

החייל לשעבר אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל שוחרר הבוקר ממאסרו. ככל הנראה, השחרור המוקדם, יומיים לפני הזמן, התרחש כדי לאפשר לו להגיע לחתונת אחיו אדיר מחר בערב. מביתו של אזריה ברמלה נשמעו חצוצרות וקולות שמחה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לשחרור עם יציאתו לביקור בקפריסין ואמר: "אני שמח שהדבר הזה הסתיים". 
 
אלאור אזריה בחיק משפחתו לאחר השחרור. צילום מסך פייסבוק
אלאור אזריה בחיק משפחתו לאחר השחרור. צילום מסך פייסבוק