פעם אחר פעם נעצר העבריין רוסלן פרנקל בגין מעשי הונאה ומרמה, כל פעם בעת שהוא מרצה עונש מאסר ממושך והוא בסך הכל בן 41. אתמול, נעצר פרנקל, על ידי חוקרי ההונאה של מחוז תל אביב בחשד שהקים רשת חובקת עולם וענפה אשר עסקה בהונאה ומרמה של אזרחים שהוצעו להם עבודות בתחום הסבלות והנהיגה ואשר את שכרם מעולם לא קיבלו.

במסגרת פרשה זו בלבד מייחסת לו המשטרה הונאה ומעשה עוקץ הנאמד בסכומים של מיליוני שקלים. פרנקל נעצר בעודו בכלא ובמקביל אליו נעצרו מספר בני משפחה ושותפים למעשי העוקץ שעל פי החשד היה זה פרנקל החשוד המרכזי בפרשה שניהל את חברי הרשת והפעיל אותם בארץ ומעבר לים.
במהלך החקירה הצליחו החוקרים להתחקות אחר מסמכים וראיות הקושרים את המעורבים לעבירות של שימוש במסמך מזויף ועבירות מרמה נוספות. על פי החשד, זייפו המעורבים חתימה וחותמת של עורכי דין, כשבין היתר הסבו דוחות עירייה על שמם של נהגים תמימים וגבו כסף שלא כדין. היום (שלישי) האריך בית משפט השלום בתל אביב בארבעה ימים את מעצרם של המעורבים וזאת אחרי שנציגי היחידה החוקרת הגישו לבית המשפט הצהרת תובע החתומה על ידי הפרקליטות ולפיה בכוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגדם.
 
פרנקל נשפט כבר ב-2006 ל-11 שנות מאסר בגין עבירות מרמה אולם עונש המאסר הממושך שהשית עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב לא הרתיע אותו ובאוקטובר 2013 הורשע על ידי סגן נשיאת בית המשפט המחוזי באותם ימים ג'ורג' קרא, כי בהיותו בכלא הקים מנגנון חברות שדרכו הונה מבקשי עבודה.

חמישה חודשים לאחר מכן במרץ 2014, גזר עליו בית המשפט עונש מאסר בן 10 שנים כשהוא מטיח בו כי הונה מבקשי עבודה קשיי יום וגרם להם מפח נפש ובושת פנים בכך שגרם להם לתחושה כי הם מרומים וזאת כשהוא מתכנן את מעשיו בקפידה ונוהג בשיטתיות בעבירות שנמשכו תקופה ארוכה כמו גם לנזק שגרם לקופת המדינה. אימו טטיאנה אושינקר ואחיו דמיטרי וורונוב נידונו גם הם ל-38 חודשי מאסר לאחר שהורשעו בסיוע לביצוע העבירות החמורות. 
פרנקל במעשיו דאג להקים חברות קש, הונה עובדים זוטרים ועל שמו נרשמה הלכת פרנקל הנלמדת במוסדות ללימודי תואר במשפטים, שכן בית המשפט העליון קבע בהחלטתו שאין סיכון לחיי אדם במעשיו. נוכח השיטתיות, ההמשכיות וריבוי המעשים הקשורים לעבירות מרמה תוך פגיעה בקורבנות רבים יש עילה להארכת המעצר עד תום ההליכים נגדו. הפעם מתכוונים בפרקליטות להגיש נגדו ונגד שותפיו כתבי אישום חמורים ונדמה כי הוא יבלה את מרבית שנות חייו הבאות מאחורי סורג ובריח.