בית"ר ירושלים החליטה לשנות את שם הקבוצה לבית"ר "טראמפ" ירושלים, כפי שפורסם אתמול לראשונה ב"מעריב אונליין", בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. יו"ר בית"ר ירושלים האגדי, משה דדש,  שוחח עם ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM על ההחלטה של הקבוצה לצרף את שמו של נשיא ארצות הברית כמחווה להחלטתו ההיסטורית: "לא יודע אם 'בעל הבית השתגע' או שמדובר בגימיק. אני לא מאמין שהשם יישאר. טראמפ הוא סימן מסחרי. באותה מידה היו יכולים גם לקרוא לאצטדיון 'טדי' על שמו".

 

עוד הוסיף דדש, כי "בית"ר ירושלים היא בית"ר ירושלים. טראמפ הוא אדם פרטי ולכן צריך לבדוק אם ההחלטה הזו תואמת את תקנון התאחדות הכדורגל, זה לא כל כך פשוט לשנות שם של קבוצה".

ואכן העניין לא פשוט. בהתאחדות לכדורגל טוענים כי "נכון לעכשיו לא הוגשה שום בקשה רשמית לשנות את שמה של בית"ר ירושלים. על פי התקנון, המהלך הוא בלתי אפשרי לפחות בשלב הזה. מועדון רשאי להוסיף לשמו תוספת אחת או יותר ורק מהאפשרויות הבאות: שם מסחרי בכפוף למגבלות כל דין, לזכר אדם שנפטר ובכפוף לקבלת הסכמת בני משפחתו או שם עירוני בכפוף לקבלת הסכמת הרשות המקומית".
 
בן כספית, שכאמור חשף את הסיפור לראשונה, אמר אמשלתכנית הספורט של 103FM: "בשגרירות האמריקאית אישרו שהגיע רעיון כזה, אך הם לא מתלהבים משימוש בשמו של הנשיא על ידי גופים פרטיים. אני חושב שהבעלים של בית"ר, אלי טביב, הגיע למסקנה שהוא לא צריך רשות מאף אחד. הוא מכבד את הנשיא והוא יכול לקבוע כבעלים לשנות שמה של הקבוצה, כך לפחות שיטתו. אני התרשמתי שטביב רציני, בואו לא נשכח שהוא גם אזרח אמריקאי ותומך בנשיא ארצות הברית".

לסיום התייחס דדש למצבה של הקבוצה כיום: "אי אפשר לזלזל בבית"ר שצפו לה כישלונות ואכזבות ובסופו של דבר היא הגיעה למעמד האליפות ולמעמד גביע המדינה. אמנם היא לא זכתה אך זה הישג בפני עצמו".
 
 עריכה: איתמר זיגלמן