אחרי המהלך ההיסטורי של ארצות הברית שהתממש אמש, וחניכת השגרירות האמריקאית בירושלים, מחר תעבור גם השגרירות של גואטמלה לעיר הבירה. היום (שלישי) נחת בישראל נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, על מנת לחנוך את השגרירות של מדינתו בירושלים. עבור גואטמלה, מדובר בהחזרת השגרירות לבירה, לאחר שבשנת 1980 החליטה המדינה להעביר את השגרירות מירושלים לתל אביב, ושם היא שכנה עד היום.



עם נחיתתו היום בישראל אמר מוראלס: "אני שמח ונרגש להיות כאן". שגריר ישראל בגואטמלה, מתי כהן, קיבל את פניו של נשיא גואטמלה בנתב"ג ואמר כי "מדובר בהחלטה אמיצה, לא קל להיות הראשון, אחרי הנשיא טראמפ, שמקבל את ההחלטה הזאת. אני מאמין שבשנה שנתיים הקרובות יעברו הרבה שגרירויות לירושלים".



עוד הוסיף כהן: "מדובר בסגירת מעגל היסטורית, ארצות הברית הייתה המדינה הראשונה לפני 70 שנה שהכירה במדינת ישראל לאחר הכרזתה, והמדינה שהגיע מיד אחריה, ביום הזה, ה- 15 במאי, הייתה גואטמלה, שהכירה גם היא בישראל. מדובר במערכת יחסים חמה מהרגע הראשון".



נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס. צילום: רויטרס



השגרירות החדשה בירושלים תפעל מתוך מתחם "הגן הטכנולוגי". מחר בשעה 10:00 יתקיים טקס חנוכת השגרירות בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף לנשיא מוראלס הגיעה לישראל משלחת בכירים מגואטמלה, ביניהם שר ההגנה, שר הכלכלה, נשיא הפרלמנט, נשיא בית המשפט העליון וכן עשרה חברי פרלמנט. אחרי האירוע יקיים הנשיא פגישת עבודה עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא ריבלין.



מוראלס, נשיא גואטמלה, מתאכסן במלון קינג דיויד בירושלים ויבלה את היום במנוחה, לאחר טיסה של כמעט 24 שעות. בשבוע הבא צפויה אף פרגוואי להעביר גם היא את השגרירות שלה לירושלים. השגריר כהן האמון גם על הונדורוס אומר כי "יש גם מגעים קרובים עם הונדורוס ואני מקווה שתתקבל בזמן הקרוב החלטה גם שם להעביר את השגרירות".