הטרור החקלאי ברחבי הארץ ממשיך להשתולל: חשד להצתה הלילה (חמישי) במתבן בשטח בית הספר החקלאי כדורי שבגליל התחתון, זאת בעקבות שריפה שפרצה במקום בה עלו באש כ-350 חבילות חציר (באלות). כוחות כיבוי פעלו במקום לכיבוי האש, חוקרי המשטרה אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע.
 
ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) יו"ר השדולה החקלאית בכנסת אמר לאחר האירוע: "ימים אחדים לפני חג השבועות, חג הקציר, חג החקלאות, יש מי שנלחם נגדנו החקלאים ומנסה להשמיד את החקלאות הישראלית. אין זמן לישיבות ודיונים. ראש הממשלה חייב לפעול בכל הכוח ולהשתמש בכל הכלים על מנת לשמור על החקלאות ולמגר את הטרור הלאומני. בלי חקלאות אין ציונות".

השריפה בכדורי. צילום: דוברות כבאות מחוז צפון


השריפה בכדורי. צילום: דוברות כבאות מחוז צפון

 
לפני כשבועיים, בשדות קיבוץ אפיקים שבעמק הירדן הוצתו מאות חבילות קש. הנזק מוערך במאות אלפי שקלים.
 
דיון משותף של ועדת הכלכלה והפנים בכנסת בנושא הטרור החקלאי התקיים אתמול בהשתתפותו של מפכ״ל המשטרה, רוני אלשייך ובהשתתפותה של הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר. מדובר היה בדיון ענייני והמקצועי. הנהגת התאחדות חקלאי ישראל הגיעה לקחה חלק בדיון.
 
מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן אמר: "יש לשלב את כל הכוחות הרלוונטיים ולעשות עבודה מערכתית הכוללת מודיעין, שיתוף פעולה עם השב״כ, גיוס מלא של משמר הגבול והגדרת המאבק הזה כיעד יחידי שלו. במקביל יש להחמיר משמעותית את הענישה כולל קנסות כספיים כבדים שיהפכו את כל הנושא לבלתי כלכלי״. וילן הוסיף: ״סוגיית הביטוח של הרכוש החקלאי חייבת לקבל סוג של ערבות מדינה כך שהקרן לנזקי טבע המשותפת לממשלה ולחקלאים תוכל לטפל בנושא מידית. אם כל הללו יבוצעו בתיאום כאשר השר לביטחון פנים וראש הממשלה מלווים את הנושא ניתן יהיה לבלום את הפשיעה ולצמצמה למינימום. הגיע העת לעבור מדיבורים למעשים".
 
מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "המודעות הציבורית על הטרור החקלאי עלתה לבסוף. גם הציבור מבין וגם הממשלה מקבלת החלטות נכונות לטיפול בנושא. תפקידה של הכנסת לוודא שהממשלה תעמוד בהחלטותיה ואני מברך על הדיון הענייני".
 
מזכ״ל האיחוד החקלאי, דודו קוכמן: ״ההתנהלות הקלוקלת של המדינה בעניין הפשיעה והטרור החקלאי מחייבת חישוב מחדש ועליה לכלול הגברת האכיפה והענישה לפורעים והעבריינים וכן ביטוח הולם ופיצוי הוגן לחקלאים הנפגעים בעשרות מיליוני ש״ח. אני מברך על הדיון החשוב בועדה המשותפת של הכלכלה והפנים בתקווה שהדיון יביא פתרון הולם״.