מפכ"ל המשטרה, רב ניצב (רנ"צ) רוני אלשיך, התייחס היום (שני) להפגנה נגד מדיניות ישראל בעזה, שהתרחשה אמש בחיפה, ולטענה לפיה שוטרים גרמו לשבירת רגלו של אחד המפגינים. "בחיים לא ראית אדם הולך עם שבר?" שאל המפכ"ל, שבעצמו סבל משבר ברגלו בתחילת כהונתו, את אחד הכתבים. הוא הוסיף כי "ההפגנה הייתה אלימה ולא לגיטימית", אך ציין כי "לא נשבש הליכים ולא ננהל חקירה מקבילה".



"יש פה טענה שצריכה להיבדק", קבע המפכ"ל, שהסביר: "המחויבות שלנו באירועים כאלה היא להעביר את המידע למח"ש, זה הגוף שבודק וחוקר אירועים כאלה. אנחנו לא מתכוונים לשבש הליכים ולכן לא ננהל חקירה או בדיקה מקבילה, למרות שזה מסקרן אותנו לדעת מה קרה שם". 



בהתייחס להפגנה עצמה, אמר אלשיך כי "המחאה הזו הייתה אלימה ולא לגיטימית, כל מה שהתרחש מעבר נבדק ונחקר על ידי מח"ש. נפעל בהתאם לממצאים".



"אנחנו מדברים על כיסאות ואבנים שנזרקו על שוטרים, חסימת חנויות ומדרחוב שלם שהפך לשדה קרב", הוסיף האיש הבכיר בגוף האכיפה. "זה לא מחאה לגיטימית, גם לא במדינה דמוקרטית וסובלנית. אז ברור שהייתה שם אכיפת חוק והפעלת כוח. אם מישהו חרג מסמכויותיו אנחנו נדע לטפל בזה בתקיפות. בסופו שד דבר, תפקידנו הוא לא להתלהם ולתת למח"ש לעשות את הבדיקה. אנחנו יודעים לעשות צעדים פיקודיים ולקבל החלטות". 




בתוך כך, בתיעוד שפורסם בכאן חדשות תהה המפכ"ל: "בחיים לא ראית אדם הולך עם שבר? זו פעם ראשונה בחיים? יכול להיות שהוא נפגע בהפגנה. כשהמשטרה צריכה לבדוק, היא בודקת. ברגע שיש ממצא כזה, החובה עלינו היא לעדכן את מח"ש, ולאפשר לה לבדוק את זה. אנחנו בעניין הזה לא משבשים".