האם תגובת המשטרה נגד המפגינים בחיפה היתה מידתית? מפגינים שהשתתפו במחאה ביום שישי האחרון נגד האירועים האחרונים בעזה טוענים שספגו אלימות משטרתית. אחד מהם, ג'עפר פרח, מנכ"ל מרכז 'מוסאוא' לזכויות האזרחים הערבים בישראל, סיפר לענת דוידוב ב-103FM כיצד נעצר יחד עם בנו ושוטר שבר את ברכו. "באותו היום שבתי לארץ מחו"ל והייתי עייף מאוד. בני סיפר לי שהוא הולך להפגנה בחיפה ולא הלכתי איתו. בסיום ההפגנה הרגשתי לא בנוח והלכתי לבדוק היכן הוא נמצא ואם הכל בסדר. הרגשתי שמשהו רע עומד לקרות", אמר.
 
פרח הוסיף ותיאר: "כשהגעתי למקום ראיתי שכוחות המשטרה כיסו את היציאות. ניגשתי מספר פעמים לקצין המשטרה וביקשתי ממנו לאפשר לי ולבני לעזוב את מרחב ההפגנה אך לא אפשרו לנו לצאת. אותו שוטר שזיהה אותי מאירוע אחר הודיע לי שהוא לא מאפשר לי לעזוב את המקום. נעצרתי במהלך הפגנה ונלקחתי אזוק יחד עם עצור אחר לניידת. לאחר שמסרו אותי לתחנת חיפה יחד עם 20 עצורים, ביניהם הבן שלי שהיה מכוסה דם לאחר שהתברר שהיה מעורב בתאונת דרכים עם ניידת משטרה. במקום לקחת אותו לבית החולים לקחו אותו למעצר. ברגע שהבנתי זאת זעמתי על השוטר והוא בעט בי בברך והורה לזרוק אותי על הרצפה. התוצאה היתה שבר בברך. במקום לפנות אותי לבית החולים איימו על הרופאים שצריך להחזיר אותי למעצר, הכל בשביל להשפיל אותי. כמעט כל שבעת העצורים הוכו או נפצעו במהלך האירוע. כיום אני סובל כיום מכאבים ובני נמצא עוד במעצר. יש לי מזל שצילמו את האירוע והוא מתועד אחרת עיתונאים רבים לא היו מעיזים לעסוק בסוגיה". 
ג'עפר פראח לאחר מעצרו. צילום: תא חד"ש סטודנטים אונ' חיפה




על הטענה שמדובר בהפגנה לא חוקית הבהיר: "אינני יודע אם להפגנה היו אישורים מוקדמים. לפי הדברים ששמעתי בבית המשפט אני מניח שלא. מנגד, כמעט כל שבוע מתקיימות הפגנות ללא אישור המשטרה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה ואיש לא נפגע. אף אחד שמגיע להפגנה לא בוחן אם יש לה אישור או לא, באותה העת גם הבן שלי לא ידע זאת. הזכות להפגין היא זכות יסוד. במידה וההפגנה התבצעה ללא רישיון זה אומר שמדובר בהפגנה בלתי חוקית?"

כשנשאל אם יש מקום להפגנה שכזו לאחר שנודע שאלו שנהרגו באירוע על גבול עזה הם אנשי חמאס ברובם, השיב פרח: "אני מנהל כיום ארגון לזכויות אדם, עושה הרצאות בנושא ודן על חופש הביטוי. חופש הביטוי הוא רלוונטי לכולם על כל נושא. אם מישהו מנסה להשתיק אותי בגלל דעותיי אז אין כאן דמוקרטיה. מה שקרה בחיפה זה חיסולה של הדמוקרטיה, אמרו לערבים שלהם אסור לומר דברים שהמדינה לא מסכימה להם. למפקד משטרת חיפה אין שום זכות למנוע ממני ומהבן שלי להביע עמדה כי הוא לא מסכים איתה".

עריכה: איתמר זיגלמן