תמונות ראשונות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית החולים ברמאללה פורסמו הלילה (שלישי) על ידי לשכתו. אבו מאזן, שאושפז בפעם השלישית השבוע ביום ראשון בעקבות סיבוכים כתוצאה מניתוח שעבר בשבוע שעבר, נראה בתמונות מתהלך בחלוק לצד עוזריו, ואף קורא עיתון בו מוצגת קריקטורה המציגה חייל ישראלי רוצח תינוק פלסטיני. יו"ר הרשות היה אמור לשאת דברים בפני הציבור הפלסטיני אמש בחצות, אך הנאום לא התרחש.
אבו מאזן בבית החולים
 
בכירים ברשות הפלסטינית מתחילים להפנים שיו"ר הרשות אבו מאזן הוא אדם מבוגר מאוד וחולה, ושכבר יש צורך להיערך ליום שאחריו. זאת אף שכלפי חוץ הם משדרים עסקים כרגיל ומדגישים ש"הראיס" במצב בריאותי טוב מאוד וצפוי להשתחרר כבר היום מבית החולים. סוכנות הידיעות "מען" דיווחה אמש כי אבו מאזן יישאר לפחות יומיים בבית החולים לטיפול רפואי. ח"כ אחמד טיבי ביקר אצלו בבית החולים איסטישארי ברמאללה שבו הוא מאושפז וסיפר: "מצבו השתפר מאוד. חום גופו ירד והוא מטופל באמצעות אנטיביוטיקה. התהלכתי איתו בפרוזדור ושוחחתי עמו על נושאים מדיניים. אני מעריך שישוחרר מבית החולים בימים הקרובים". 

ברחוב הפלסטיני מזהירים מסכנה של כאוס לאחר מותו של הראיס, שגם גורמי ביטחון בישראל מדגישים כי הוא סייע בסיכול פיגועים רבים באמצעות מנגנוני הביטחון של הרשות, ודוגל בקו של מאבק עממי בדרכי שלום נגד ישראל. אחת השאלות החשובות היא: האם העימות המזוין שהתרחש בג'נין בלילה שבין ראשון לשני בין כוחות הביטחון הישראליים לבין פעילים בגדודי אל־אקצה, הזרוע הצבאית של פת"ח, הוא קדימון למה שעלול להתרחש לאחר לכתו של הראיס. 
 רופאים בבית החולים סיפרו כי יו"ר הרשות סבל מחום גבוה וכי אתמול אחר הצהריים הם הצליחו לייצב את מצבו ולהוריד את חום גופו. זה קרה לאחר שאיבד את הכרתו בלשכתו בעקבות ניתוח שעבר באוזן התיכונה ולא נענה לעצת רופאיו לנוח, אלא המשיך לעבוד. מצב בריאותו של אבו מאזן עולה שוב ושוב לכותרות בחודשים האחרונים. פעם אחר פעם הוא מתאשפז, ולפני חודשיים נטען כי הוא סובל מסרטן בקיבה. "הראיס הוא אדם קשיש ויש לו בעיות רפואיות כמו לכל אדם בגילו", אמר ל"מעריב" בכיר בסביבתו של אבו מאזן.

 אבו מאזן בבית החולים
אבו מאזן בבית החולים

 הראיס בן ה־82 פונה שלשום לבית החולים ברמאללה כשהוא סובל מחום גבוה ומדלקת ריאות. זהו האשפוז השלישי שלו בשבוע האחרון. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר: "הנשיא במצב טוב והוא אמור להשתחרר ביומיים הקרובים מבית החולים". עריקאת סיפר כי אבו מאזן סובל מחום גבוה כתוצאה מסיבוכים שנגרמו מניתוח בשבוע שעבר באוזנו.

מנהל בית החולים ברמאללה, ד"ר סעד סראחנה, הגדיר את תוצאות הבדיקות הרפואיות "טובות", וציין כי מצבו הרפואי של אבו מאזן "מניח את הדעת". כאמור, יו"ר הרשות עבר ניתוח פשוט באוזניו ביום שלישי שעבר ושוחרר כמה שעות מאוחר יותר. בלילה שבין שישי לשבת פונה לחדר מיון בעקבות הניתוח, לביצוע "בדיקות רפואיות דחופות", ושוחרר שוב זמן קצר לאחר מכן. 
 

השאלה המעסיקה רבים בציבור הפלסטיני היא מי יירש את אבו מאזן, הנושא בשלושה תפקידים: יו"ר הרשות, יו"ר פת"ח ויו"ר אש"ף. בשבועות האחרונים התחילו להתרוצץ שמועות על בכירים ששמם עלה בגורל, בהם ראש הממשלה ראמי אלחמדללה, שהכחיש בתוקף. בבורסת השמות נמצאים גם סגנו של אבו מאזן, מחמוד אל עאלול, ג'בריל רג'וב, נאסר אל קידווה, מאג'ד פראג', וכן גם מרואן ברגותי, הכלוא זה 15 שנה בישראל.