לאחר עוד חורף שחון, ובעיקר לאחר תקופה ארוכה מאוד של יובש ודאגה גדולה ממצבה של הכינרת, השיקה היום (שלישי) רשות המים את הקמפיין שלה, בו היא קוראת לציבור להתחיל ולחסוך במים, על מנת להציל את המשק הישראלי ולא להגיע למצב קיצוני עוד יותר. ברשות המים מדגישים כי לא מדובר במשהו שייעלם מהמסכים בקרוב, ובעיקר לא צפוי להשתפר בצורה דרמטית, בעיקר לאור שינויי האקלים בישראל ובעולם. למרות מתקני ההתפלה בישראל, מדגישים ברשות כי המצב חמור מאוד.



השר שטייניץ אמר בפתח הדברים: "אנחנו חיים בווילה, אבל וילה בג'ונגל של המזרח התיכון עם איכות חיים, בגלל שהיא ירוקה לא פעם בשבוע, אלא כל יום, כל הזמן, כי יש לנו גינון, פארקים, חקלאות, בגלל שיש לנו כינרת ונחלים. כדי להמשיך להישאר וילה בג'ונגל, עם מים בבתים, אנחנו צריכים לחסוך ולהתייעל בעשור הקרוב".



לצורך כך, גייסו ברשות שוב את רננה רז, שהובילה את הקמפיין הקודם בהצלחה, ובונים על כך שבפעם הקודמת הרגישו שינוי בציבור הישראלי, שעניין המים הפך להיות נושא חשוב ומוביל. חלק מהדרישות של רשות המים היא לנסות ולצמצם את הצריכה הפרטית, שהם מציעים גם לקצר דרמטית את זמן המקלחות, לצמצם את צריכת המים בבית לדברים פחות חשובים, ובעיקר להבין כי המצב לא ישתנה בקרוב. מי שכבר משלם את המחיר על כך הם החקלאים, שכרגע מוחים על עליית מחירי המים, שצפויים לפגוע בהם. חלקם אף הביע תרעומת והודיע כי חלק מהמטעים ייעקרו על מנת לא להשקותם.



 

בקמפיין עצמו נאמר: "חזרתי, בגלל הבצורת. כן, יש לנו מתקני התפלה, אבל בואו נסתכל על חצי הכוס הריקה, היא לא מספיקה. אחרי חמש שנות בצורת שאבנו את כל מה שנשאר, אין מים בנחלים, במאגרי התהום, אין מים בכנרת. לא משנה כמה נתפיל, ישראל מתייבשת. אין, פשוט אין לנו מים לבזבז".



שטייניץ הוסיף: "אנחנו חוסכים מים לא רק כדי שיהיה לנו מה לשתות וכיצד להתקלח, אלא אנחנו כדי להציל את החקלאות הישראלית וגם כדי להציל את אוצרות הטבע של ארץ ישראל, את הנחלים והכנרת. הגענו למסקנה שהבצורת היא כנראה תוצאה של ההתחממות הגלובלית. לכן מצוקת המים במזרח התיכון ובישראל בפרט היא דבר שיישאר איתנו להרבה זמן".