למרות שלא הוכרז רשמית, המירוץ למפכ"לות כבר החל. אראל סג"ל וחיים לוינסון שוחחו היום (שלישי) ב-103FM עם נועם סלע, הדובר לשעבר של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שסיפר על המתיחות בין מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי למפכ"ל רוני אלשיך. "לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שאם כמה עיתונאים מספרים את אותו הסיפור כנראה שיש משהו שעומד מאחורי הדברים. אני מכיר את הדברים מבפנים, ראיתי את ההתנהלות בין המטה הארצי למפקד מחוז ירושלים, היא לא הייתה על מי מנוחות וחשתי ביחסים העכורים. הבחנתי גם שבמטה הארצי לא אוהבים את העובדה שיורם הלוי בולט", סיפר סלע. 



"המתח הזה נמשך למעלה משנה וזה לא סוד, אך מה שקרה כאן בשבוע האחרון הוא חציית הקווים האדומים. לא ייתכן שישפטו אדם שצמח בימ"מ והתפתח עד לכדי התמודדות על תפקיד המפכ"ל ודנים אותו לפי השאלה אם הוא אכל ארוחת צהריים עם ראש הממשלה או לא. זו שטות מוחלטת", הוסיף הדובר לשעבר. 

חיים לוינסון הסביר את חשד המפכ"ל: "אלשיך חושד שהלוי קיבל הוראה ישירה מלשכת ראש הממשלה לעכב את הסרת המגנומטרים שהוצבו בכניסה להר הבית בניגוד להחלטת הקבינט". ענה לו סלע: "קשה לי להאמין שדבר כזה קרה. באותו היום ראש הממשלה והמפכ"ל דיברו ביניהם ועדכנו אחד את השני על כל צעד וצעד ואנחנו היינו כל הזמן בקשר עם יורם. לא הייתה שום מדיניות עצמאית".
כשנשאל סלע האם ארדן מפחד מהמפכ"ל הבהיר: "גלעד ארדן לא מפחד להתמודד עם המפכ"ל. אנחנו נמצאים בסיטואציה חמורה ומאשימים ניצב מכהן בקשרים עוקפים עם ראש הממשלה באופן ישיר. אני חושב שאזרחי ישראל צריכים להיות מודאגים היום כשבמדינה דמוקרטית שלהם עולים כאלו טענות ואיש לא בודק אותם. לדעתי הגורם היחידי שאחראי לדון על דברים שכאלה הוא היועץ המשפטי לממשלה".