חודש לאסון השיטפון: יעל כהן, שבתה רומי ז"ל נהרגה באסון בנחל צפית, דיברה היום (רביעי) ב"חדשות הבוקר" בקשת 12, וקראה למיצוי הדין עם כל האחראים ואף לסגירתה של מכינת "בני ציון" בתל אביב. כהן אמרה כי האירוע המחריד נבע מ"גאווה יתרה ופושעת" של מנהלי ומדריכי המכינה הקדם-צבאית, וכי הקו החינוכי שלה הוביל לעשרות מקרים מסכני חיים.
 
"אני ועוד הרבה הורים ותלמידים אחרים היו לנו אורות אדומים מאוד מאוד חזקים. כתבתי לרומי SMS מאוד מודאג שיש שיטפונות, שמת אדם, שישמרו על עצמם", סיפרה יעל. "רומי הרגיעה אותי שהכל בסדר. אח"כ לא הסתפקתי בזה התקשרתי אליה ואמרתי לה שבכל זאת אני דואגת ואני לא רוצה להישמע נודניקית, היאה היתה באוטובוס עם החברים. היא אמרה לי: 'כאן במכינה מתייחסים לשיטפונות כחוויה'. זה כבר הדליק לי אור אדום. היא גם אמרה לי: 'הם מאוד מאוד מסודרים, יש להם מפות'". 

"חשבתי שאני שולחת אותה למקום אחר לגמרי, לא דמיינתי שמדובר בגוף אוטונומי שעובד ללא שום פיקוח והמנהל לא צריך לתת דין וחשבון לאף אחד", סיפרה האם. "היו הרבה  הזדמנויות לרדת מהרכבת, היו הרבה ילדים שפחדו לצאת, היו מסרונים מטורפים של ילדים שמפחדים למות ובדיחות על זה. אי אפשר להאמין איך הדבר הזה קרה".

יעל הוסיפה: "ככל שאני חוקרת את זה יותר ויותר אני מגלה שלא היה פה משהו מקרי, ומדובר בגאווה יתרה ופושעת של כל המעורבים בפרשה. זה חוסר אחריות שיטתי. חינוך למנהיגות צריך לחנך לאחריות ופה אין שום לקיחת אחריות. 
יש איזה קו חינוכי במכינה לתת להם עודף עצמאות, עודף ביטחון עצמי. לדוגמה לשלוח שלוש בנות לפזורה הבדואית, לבד ללא שום השגחה. היו עשרות מקרים מסכני חיים. העמדה לדין של המנהל והמדריך לא תספק אותי, המכינה עצמה חייבת להיסגר כדי לשדר למנהיגים הבאים שיש לקחת אחריות".
ההרוגים באסון נחל צפית. צילום: באדיבות המשפחה, פלאש 90
ההרוגים באסון נחל צפית. צילום: באדיבות המשפחה, פלאש 90