דוד־יוסף אילוז, פעוט בן שנה, טבע למוות בגיגית בבית במבשרת ציון. אמו, הילה אילוז (35), שוחחה הבוקר (רביעי) עם אילה חסון ב־103FM, ושיתפה אותה ואת המאזינים בתחושת השבר בימים שאחרי האובדן. "אנחנו בבית קרקע, יש לנו כלבים ובחוץ עמד מה ששימש כצידנית לשתייה של הכלבים", שיחזרה האם את הרגעים האחרונים, "דוד־יוסף הוא ילד שאהב מאוד מים. הוא יצא למרפסת כשכולנו היינו בבית, ניגש לגיגית הזו, ניסה להגיע למים - ונפל פנימה. בגיל כזה רוב המשקל הוא בראש, וכנראה שכשנפל פנימה כבר לא יכל לצאת החוצה". 
"בדרך כלל הוא תמיד לידי, היו בין 2 ל־3 דקות שהלכנו לעשות משהו והדלת הייתה טיפה פתוחה, וכשיצאתי לא ראיתי אותו. רצתי ישר החוצה ומצאתי אותו שם. באותו רגע לקחתי אותו לצד השני של הבית לחפש מישהו שיעזור לי", סיפרה הילה. "אין לי את הכוח לצעוק. מיד, תוך כמה שניות הגיעו אנשים שניסו לעזור ולהזעיק עזרה. אני פשוט לא ידעתי מה לעשות".
האם הוסיפה: "יש לי אחות, חני, שגרה רחוב אחד מתחתיי שהיא באיחוד הצלה, והיא ואנשי האיחוד הגישו עזרה ולא ויתרו עד הרגע האחרון. במהלך פעולות ההחייאה חזר והלך הדופק שלו כמה פעמים. לרגעים היה נראה שהוא חוזר".



"צריך להודות גם על הרע"

הילה סיפרה שיש לה שלוש בנות (10, 6.5 ו־4.5) וכי הן היו בבית בעת האסון. "לצערי הן ראו את כל מה שהתרחש כאן באותו זמן", אמרה. "הן חוו טראומה, הן היו קשורות אליו מאוד. הוא חסר להן, והבית ריק. הן בליווי של אנשי מקצוע. יש איזשהו חלל שאי אפשר למלא, וממש כמה שיהיו סביבנו אנשים - עדיין הריקנות בלי דוד־יוסף זה חיסרון שאי אפשר למלא אותו. 
גם מי שבא לחקור אותנו ישב לבכות איתנו. כל מי שמכיר אותי יודע שהילדים שלי הם כל עולמי והדבר הכי יקר לי בעולם".

במהלך השיחה הודתה האם לאנשי איחוד הצלה על חלקם במאמצי ההחייאה, וסיפרה שבעקבות המקרה עתידים אנשי הארגון להדריך את התושבים באזור בביצוע פעולות הצלה ועזרה ראשונה לפעוטות במקרים דומים. את הקורס, כך אמרה, יקראו על שמו של בנה. "יש לנו ליווי של רבנים מאוד גדולים שמחזקים אותנו באמונה. בסופו של דבר השם מנהל את העולם", אמרה הילה, שהוסיפה כי האמונה הדתית מחזקת אותה להתמודד עם האבל והאובדן. "צריך להודות גם על הרע, לא רק על הטוב".

עריכת תוכן 103FM: יניב מורוזובסקי