השוטר החשוד בהכאת ופציעת מפגין ערבי הורחק היום (רביעי) מיחידתו לאחר שנחקר במחלקה לחקירות שוטרים. מדוברות מחוז חוף נמסר כי "בהמשך לפרסומים הקשורים לשוטר הנחקר השבוע במח"ש, נבהיר כי אינו מושעה ולא ננקטו צעדים משמעתיים כנגדו. מדובר בהרחקה של מספר ימים מהיחידה בלבד, כחלק מהתנהלות תקינה של חקירה".
 

השוטר, החשוד ששבר את רגלו של מנכ"ל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, בתחנת המשטרה בחיפה לאחר הפגנה נגד האירועים ברצועת עזה, הכחיש את המיוחס לו ואמר כי לא נגע בפרח. שלשום אמר השוטר לחדשות עשר: "אני שעיר לעזאזל, מעלילים עלי כדי לפגוע במשטרת ישראל על ידי בכירים במערכת הפוליטית מהמגזר הערבי. לא תקפתי אותו. שוטרים אחרים ציינו כי הם מוכנים לבצע בדיקת פוליגרף בנושא".



חקירת מח"ש החלה כבר שלשום, לאחר שהחרימה מתחנת המשטרה בחיפה סרטונים ובהם תיעוד המקרה. עוד לפי הפרסום, שלושה אורתופדים מומחים אומרים כי השבר שנמצא ברגלו של ג'עפר הינו שבר טרי ונגרם כתוצאה מהמקרה עליו התלונן.



בעבר כתב השוטר מספר פוסטים בפייסבוק, בהם הביע דעות גזעניות וקרא להחרים עסקים של אזרחים ערבים. בין היתר כתב: "לכל יפי הנפש שמפרנסים את השוק של עכו - הנה לכם הכאפה לפנים, כולם מחבלים שמנצלים את הכסף שלכם לאלימות, פשיעה וטרור וצוחקים עליכם מאחורי הגב".



הפוסט נגד ערבים של השוטר החשוד. צילום מסך
הפוסט נגד ערבים של השוטר החשוד. צילום מסך


 


בתוך כך, ארגון עדאללה שלח למחלקה לחקירות שוטרים מכתב עם תלונות נוספות נגד שוטרים בגין הכאת מפגינים ערבים. מח"ש פתחה בבדיקת הטענות.