זוכרים את יעל: חבריה של יעל סדן ז"ל, שנהרגה בשיטפון בנחל צפית, הקליטו לאחרונה שיר חדש לזכרה, בשם "גשם שאלות", אשר פורסם אתמול לראשונה. היוצרים, שפרסמו את השם ביוטיוב תחת הכינוי "Guy's Project" הסבירו כי השיר "נכתב לזכר חברתנו יעל סדן ז"ל שנהרגה באסון נחל צפית בדרום. לרגל שלושים יום למותה, הפך השיר לפרוייקט לזכרה בו לקחו חלק אנשים רבים ומוכשרים בתחום המוזיקה".



לפני כשלושה ימים כתב אחיה של יעל, פוסט מרגש לזכרה בחשבון הפייסבוק שלו: "היום נשברתי שוב יעלי אחרי ימים ארוכים שהצלחתי להחזיק את עצמי ביחד. נשברתי ובכיתי, והדמעות הרטיבו את הלחיים וגם את הבגדים. אנחנו מתקרבים ל-30 שלך יולי, לעלות חזרה למקום שאת נחה בו לעולמים. כל מחשבה עליך מצמררת לי את הגוף, כל זיכרון ממך משאיר בי חלל עצום ששום דבר לא מצליח למלא. אני מנסה להמשיך יעלי, אני מבטיח, אני מנסה להיות חזק".




"ואבל זה לא דרך העולם אחות קטנה שלי", הוסיף אחיה של מי שהייתה מדריכה במכינת בני ציון, "הוא לא משאיר משפחה להתמודד עם כל זה לבד, בלעדיך. אני מסתכל כל בוקר לשמיים, מתחנן לסימן, שטוב לך, שאת מסתכלת עלי מלמעלה. אני עושה הכל כדי להיות חזק בשבילך יעלי. תני לי את הכוחות לאהוב ולנצור אותך ולחשוב על החיוך שלך שהאיר כל פינה חשוכה מבלי שזה ירסק לי את הלב".

לאחרונה צוות החקירה המיוחד (צח"מ) אשר מונה לחקור את האסון העביר לפרקליטות מחוז דרום את סיכום החקירה וממצאיה, ומהם עולה כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד מדריך המכינה הקדם צבאית "בני ציון", אביב ברדיצ'ב, בגין עבירת הריגה.

כנגד מנהל המכינה הקדם צבאית יובל כאהן, לעומת זאת, התגבשה תשתית ראייתית בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות, בעוד שכנגד המדריכה הנוספת, שחרף ההתרעות יצאה אף היא לטיול, טרם התגבשה ההחלטה.