האישה מצאה מכנסי אישה במכוניתו של הבעל. הבעל טען להגנתו: אחרי שאשתי הכתה אותי ברחתי מהבית ומבית המחסה שבו שהיתי לקחתי בטעות מכנסי אישה. זה תוכנו של הדיון שעומד במרכזו של מאבק גירושים שמנהלים שני רואי חשבון נחשבים מאוד בצפון.



תחילתה של הדרמה בערב יום כיפור האחרון. בני הזוג, שניהם בתחילת שנות ה־50 לחייהם, הבעל מנהל משרד לראיית חשבון שבו מועסקים עשרות עובדים, והאישה רואת חשבון בכירה וחשבת כספים בסטארט־אפ גדול, התעמתו ביניהם.



בתביעת הגירושים שהגישה האישה טוען הבעל להגנתו באמצעות עורכת הדין שרין סולן כי אשתו הכתה וקיללה אותו בערב החג בנוכחות ילדיהם. היא גרמה לו לחבלות ולכן נאלץ לברוח מהבית. האישה טוענת מנגד כי התגובה הנזעמת שלה הגיעה בעקבות כך שגילתה כי בגד בה. ראיה המחזקת טענה זו היא מכנסי אישה שנמצאו בתא המטען של הרכב.



הבעל טוען כי המכנסיים נמצאו ברכבו כיוון שלא היה לו מה ללבוש ולקח בטעות מכנסי אישה מבית המחסה שבו שהה עד שרכש בגדים חדשים. לדבריו, אשתו לא נתנה לו להיכנס לדירתם כדי להתקלח והוא נאלץ לעשות את החג במחסן עם עכברים וג'וקים.



הרבנים, שלא האמינו ששני אנשים כל כך ידועים בתחומם מנהלים דיון מן הסוג הזה, ביקשו מפרקליטי הצדדים לנסות להציע "פשרה מכובדת". עו"ד סולן הציעה כי ייבדקו במכונת אמת. שני הצדדים הסכימו.



הדיינים קבעו בהחלטה כי ממצאי מכונת האמת, במכון שיוסכם על שני הצדדים, יהיו קבילים לצורך הדיון וקבלת ההחלטה בנוגע לבקשת האישה להתגרש ולקבל את כתובתה. הבעל הסכים, וביקש כי בהחלטה יצוין כי אם יתברר בבדיקה שאשתו משקרת הוא פטור מתשלום הכתובה. הדיינים הדגישו בפניו כי עדיין יהיה צורך לקבוע אם לא הייתה בגידה מצד הבעל ודחו את בקשתו בשלב זה.