שבוע לאחר שהפלסטינים הודיעו כי יגישו תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג, חקלאי עוטף עזה הודיעו היום (ראשון), על כוונתם להגיש תביעה נגדית לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד בכירי חמאס בעזה, זאת באמצעות ארגון "שורת הדין". מדובר בתגובה אזרחית ראשונה לטרור העפיפונים, שהפך בתקופה האחרונה לסיוט של ממש ליישובי עוטף עזה וצמודי הגדר.
 
בין העותרים נמצאים מנהל ענף החקלאות בקיבוץ ניר עם, עופר ליברמן, קיבוץ בו נשרפו אלף דונם חיטה במהלך השבועיים האחרונים, ורפי בביאן קב"ט קיבוץ עלומים שבעוטף עזה. התביעה תוגש נגד בכירי חמאס, בהם מנהיג הארגון איסמעיל הנייה, יחיא סנוואר מנהיג חמאס ברצועת עזה ובכירים נוספים. אחד החקלאים ציין, כי "עפיפוני הטרור הם הפרה בוטה של סעיפים רבים באמנת רומא". 
 
לדבריו "חמאס פועל לא רק כדי להבעיר את השדות של החקלאים הישראלים, הוא גם עושה שימוש בילדים בלחימה, ועושה שימוש באזרחים כמגן אנושי". בינתיים, ארגון "שורת הדין" קרא לחקלאים נוספים ולאזרחים להצטרף לתביעה. נשיאת הארגון, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, אמרה כי "ישראל לא תשתוק. המציאות הביטחונית הקיימת, שבה שדות ויערות בישראל נשרפים בכל יום בידי פעילי ארגון טרור, היא בלתי מתקבלת על הדעת".
 

דרשן-לייטנר הוסיפה כי "לא ייתכן שבכירי החמאס יאשימו את ישראל בפשעי מלחמה בזמן שהם משתמשים באוכלוסייה אזרחית, בדגש על ילדים, כמגן אנושי לפעולות הטרור שלהם - שמופנות פעם אחר פעם לאזרחי ישראל. ועל כן, אנו קוראים לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג למצות איתם את הדין". יש לציין, כי שריפה ענקית השתוללה ביום שישי באזור כיסופים בשלושה מוקדים שונים. צוותי כיבוי אש של הקרן הקיימת לישראל וצוותי כבאות והצלה התקשו להשתלט על השריפה, בין היתר בשל רוחות חזקות.
 
בסוף השבוע הייתה שריפה בשני מוקדים ביער כיסופים, ובמקביל שריפה ביער בארי. ארבעה צוותי כיבוי וארבע כבאיות של הקרן הקיימת לישראל נאבקו בלהבות. יממה קודם לכן, פרצו שריפות בבארי, כיסופים ובאזור נחל עוז ויער אסף שמחוני בשל מספר עפיפוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה.