מתי בפעם האחרונה ביקרתם בעיראק? משה עמיאל בלוק, ישראלי בעל אזרחות אמריקאית, התגבר על הפחד ונסע לטייל במדינה המסקרנת, שרובנו לא ראינו מעולם. בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ברדיו 103FM, הוא סיפר היום (שני) על החוויות מהטיול: "לפני כשבועיים חבר טוב התקשר אליי וסיפר שבעוד יומיים הוא טס לעיראק עם משלחת עיתונאים, כדי לסקר את הבחירות באזור. השיחה התפתחה, ואז הוא הציע לי להצטרף אליו לטיול. בתור אדם שמאוד אוהב הרפתקאות הסכמתי לצאת לדרך. תוך חצי שעה כבר רכשתי כרטיס טיסה". 
"ברגע שנחתנו פגשה אותנו קבוצה של אנשי צבא וליוותה אותנו, ועדיין הרגשתי כי מדובר באותה רמת סיכון כמו בארץ. הרי כמו שבתל אביב אתה יכול ללכת ברחוב בלי לדעת אם יהיה פיגוע או משהו, כך גם בכורדיסטן", הוסיף בלוק. בהמשך הוא פירט על מפגש עם ראש המפלגה הדומיננטית באזור וחשף את המבנה הפוליטי בעיראק, ששונה באופן משמעותי מזה שקיים בארץ, בעיקר כיוון שבעיראק, לכל מפלגה - יש צבא משלה. 
כשנשאל בלוק כיצד  הרגיש כאשר הסתובב עם דגלי ישראל ברחובות עיראק, אמר: "ישראל היא המדינה היחידה שמכירה במאבק כורדיסטן לצאת לעצמאות, ועל כן הרגשתי ביטחון רב להסתובב שם עם הדגלים של המדינה. תושבי המקום הגיבו מאוד טוב לנוכחות שלי, כשהתחלתי לחלק להם דגלים ובמבה הם מחאו כפיים וממש התלהבו. אפילו פגשתי שם שני יהודים, אחד מהם הוא מפקד הצבא הכורדי, שסיפר כי קיבל איומים לרצח מבגדד לאחר שהצטלם לכתבה עם דגל ישראל וכורדיסטן, ומאז לא מפסיקים לרדוף אותו". 

לסיום, סיכם המטייל הישראלי את החוויה מהמסע במדינה באופן חד משמעי: "מדובר בעם מקסים, שמעוניין לחיות חיים מודרניים יותר ומייחל לקבלת עצמאות ולהיות כמו ישראל או ארה"ב".