במשטרת ישראל החליטו היום (שני) להוציא את השוטר שחשוד בשבירת ברכו של ג'עפר פרח, מנכ"ל ארגון 'מוסאווא' בעודו במעצר לאחר הפגנה אלימה שהתקיימה בחיפה, לחופשה כפוייה. ההחלטה באה לאחר שהשוטר החשוד כבר הורחק מהיחידה עם פתיחת חקירת מח"ש בעניינו, וחקירתו צפויה להימשך. בנוסף לכך, הדגישו במשטרה, חקירתם של 21 המפגינים שנעצרו בהפגנה, בחשד להפרת הסדר הציבורי, ושוחררו בהוראת בית המשפט, נמשכת.



במשפחתו של השוטר זעמו על החלטת המשטרה. עורכי הדין סמי איליה וליאור בנימין שמייצגים את השוטר יצאו נגד ההחלטה בזמן שהחקירה בעניינו צפויה להימשך. בהודעת המשפחה נכתב כי "המשטרה הודיעה כי עם קבלת ממצאי החקירה ממח"ש ישקלו נקיטת אמצעים מינהליים או משמעתיים. מדוע השוטר הוצא לחופשה כאשר ממצאי מח"ש עדיין לא התקבלו". מקורביו של השוטר הוסיפו כי הוא המום מההחלטה ובידיהם הוכחות שלא היה מעורב בפיזור ההפגנה ולא פגע באיש.



פרח מסר בתגובה להודעת המשטרה כי הוא "מצפה מפיקוד המשטרה ומהדרג הפוליטי לשאת באחריות לתרבות השקר והאלימות הנהוגה במשטרה. המפכ"ל ניסה לטייח את האירועים ואני מצפה ממנו ומפיקוד מחוז חוף להתנצל בפני המפגינים שנעצרו והושפלו ללא בסיס משפטי". כזכור, פרח נעצר בעת הפגנה שערך הציבור הערבי בצפון במחאה על מדיניות ישראל ברצועת עזה, והרג 62 מפגינים, בהם היו פעילי חמאס רבים. 



במהלך ההפגנה נעצר פרח, שלטענתו היה במקום במטרה לאסוף את בנו, ואף נצפה עומד על שתי רגליו, אך לאחר מכן כאשר היה כבר בתחנת המשטרה הוא הועבר לבית החולים עם ברך שבורה. "הגעתי לחפש את הבן שלי כדי לקחת אותו הביתה והחליטו לעצור אותי. בתחנה שוטר בעט לי ברגל ושבר לי את הברך", תיאר את האירוע.