כל עולה חדש הוא בשורה משמחת, ועדיין, את העולה שהגיע היום (שני) לישראל, לא כל יום רואים כאן. רומן אברמוביץ', האוליגרך היהודי הרוסי המפורסם ובעליה של קבוצת הפאר האנגלית בכדורגל צ'לסי, עשה היום כאמור עלייה לארץ הקודש, כאשר גם משרד הפנים אישר את העניין.  זאת, לאחר שוויזת השהייה שלו בבריטניה לא חודשה.



עם זאת, גורמים בישראל אמרו ל"מעריב אונליין": "אכן רומן אברמוביץ' הגיע לישראל כדי לעשות עלייה, אבל בכלל לא בטוח שהוא יישאר כאן". לפי פרסום בשנה שעברה בעיתון גלובס, המיליארדר היהודי הפתיע בעבר את המשק הישראלי כשרכש לפני כשנתיים את מלון ורסנו בשכונת נווה צדק בלמעלה מ-100 מיליון שקל. אברמוביץ' אף שכר בית בשכונה בסך 30 אלף דולר לחודש, כך שמי שחשש שיוותר ללא קורת גג בישראל - אל דאגה. 




באוגוסט אשתקד דווח כי אברמוביץ', שההון שלו נאמד בכ-7 מיליארד יורו, מתגרש מאשתו דאשה זוקובה בת ה-36. זוקובה קיבלה במסגרת הליך הגירושים מאות מיליונים מהונו של אברמוביץ'. זוהי הפעם השלישית שהאוליגרך בן ה-50 מתגרש. אשתו הראשונה אולגה, עמה התחתן ב-1987, טענה כי לא ממש קיבלה ממנו פיצויים והתלוננה שקיבלה ממנו כסף רק כדי לחיות למשך שנתיים בלי לעבוד. אשתו השנייה, אירנה, קיבלה לעומת זאת תשלום בשווי 150 מיליון יורו.



המלון של רומן אברמוביץ' בנווה צדק. צילום: אבשלום ששוני
המלון של רומן אברמוביץ' בנווה צדק. צילום: אבשלום ששוני



אברמוביץ' התחתן עם דאשה לפני עשר שנים, כאשר הייתה בת 27. היא הבת של אייל נפט ידוע והייתה הגורם לכך שאברמוביץ' החל לבקר בהופעות בלט והסתובב באירועים נוצצים. לזוג שני ילדים - ארון בן השבע ולי בת הארבע. היא הייתה זאת גם שגרמה לאוליגרך להתחיל להתעניין בעולם האמנות. הוא הפך לאספן תמונות נלהב, ובעיקר פיתח אובססיה להופעות בלט בבולשוי במוסקבה ובלונדון. 



אברמוביץ' היה נראה כל פעם בהופעה אחרת והצטרף עם אישתו דאשה לחבר מנהלים של הבולשוי הידוע. בסופו של דבר אחד מעיתוני רוסיה, "קוסמופוליטן מוסקבה", פרסם שהסיבה לטירוף סביב הבלט, שהיה חזק יותר אפילו מאהבתו לכדורגל, הייתה התאהבותו באחת הרקדניות, דיאנה וישנבה בת ה-41. אברמוביץ' הגיע לחזות בווישנבה גם ב"רויאל אופרה האוס" בלונדון בהצגה של אנה קארנינה.