הטמפרטורות בחודש מאי היו גבוהות מהממוצע השנתי בצורה ניכרת, כך מסר היום (חמישי) מנהל אגף האקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן ד"ר עמוס פורת. בסקירה המסכמת את מאי, ציין ד"ר פורת כי החודש שחלף התאפיין באירועי מזג אוויר חריגים רבים באופן יחסי לחודשי מאי, במהלכו היו כמה ימי גשם, יום של ברד כבד ושרבים תכופים שבחלקם נמדדו טמפרטורות של 40 מעלות ואף יותר. 
בצפון הארץ כמויות הגשם במאי היו משמעותיות ועלו על הממוצע במידה ניכרת. במרכז הארץ ובדרומה כמויות המשקעים היו גבוהות מהממוצע. בכך מסתיימת כמעט סופית עונת 2018, בה כמויות הגשם היו קרובות לממוצע באזורים רבים בארץ. במישור החוף המרכזי והדרומי ובהרי יהודה הכמויות הגיעו ל-70 ו-80 אחוז מהממוצע.
עוד עולה, כי במישור החוף הצפוני, בגליל ובחלקים מהגולן, ירדו במאי 20 עד 60 מ"מ של משקעים ובכמה תחנות ירדו מעל ל-60 מ"מ. מרבית הגשם ירד תוך שעות בודדות בבוקר ה-8 במאי. ד"ר פורת ציין עוד שלצד הגשמים החריגים גם היו טמפרטורות גבוהות מהממוצע הרב שנתי.

במישור החוף ובשפלה הטמפרטורות ביום היו בחודש מאי גבוהות בכ-3.5 עד 4 מעלות מהממוצע הרב שנתי שהחל להימדד בשנת 1995. בהשוואה של מאי 2018 לעבר עולה כי בהשוואה לאזורים רבים בארץ זהו מאי החם ביותר מתחילת המדידות. המשמעות היא שעשרות שנים לא היה לנו חודש מאי כל כך חם. בערבה חודש מאי השנה היה השני החם ביותר כאשר הקודם היה במאי 2003. בהרי המרכז חודש מאי הנוכחי הוא במקום השלישי עד החמישי כחודש החם מאז תחילת המדידות.

מחר: גשמים מקומיים בעיקר בצפון הארץ


מחר צפוי להיות מעונן חלקית ועד שעות אחר הצהריים צפויים גשמים מקומיים בעיקר בצפון הארץ. ייתכנו סופות רעמים בודדות. הטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ביום שבת יהיה מעונן חלקית ועד שעות אחר הצהריים צפויים גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה. ללא שינויי ניכר בטמפרטורות.