הערב (חמישי) ישודר פרק סיום העונה של תוכנית התחקירים המוערכת 'עובדה'. בפרק ראיינה אילנה דיין את ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, שחשף מעט מהתנהלות המוסד שלא הכרנו. רם בן ברק, לשעבר סגן ראש המוסד, התייחס הערב בתוכנית של בן כספית ורני בר און ב-103FM לדבריו של פרדו שחשף כי בשנת 2011 נתניהו הורה למערכת הצבאית להיערך לקראת תקיפה באיראן תוך שבועיים, ובתגובה החליט פרדו לבחון את חוקיות ההנחיה עם היועמ"ש ואף שקל להתפטר מתפקידו.



 


"אני לא כל כך אוהב לדבר על דברים שנאמרו בין ראש ממשלה לראש המוסד, אני חושב שזה לא ראוי. צריך להיות איזשהו בסיס של אמון בין שני הגורמים גם אם הם לא מסכימים אחד עם השני", אמר בן ברק. 

"אי אפשר לדרוך את המערכת מבלי שאתה מתכוון לכך ברצינות", הבהיר, "אין דבר כזה רק להתכונן לפעולה ולכן פרדו החליט לבחון את הנושא. שוחחתי עם תמיר באותה עת והוא אף ציין בפניי שהוא מתכוון לפרוש. אני מאוד מעריך את תמיר ואף פעלתי כדי שיהיה ראש המוסד ואכן הייתי מודאג כמוהו מהסיטואציה. המוסד חשב באותה עת שלצאת להרפתקה באיראן זו תהיה טעות כי היא תסבך אותנו ולא תשיג את התוצאה הרצויה. זה נגמר בכך כשתוכנית המוסד הצליחה והובילה להחלטה להתחיל להטיל סנקציות על איראן".

רוני בר און שיתף לסיום: "תמיר הגיע גם אליי על הסיפור הזה. הוא ביקש שנצא החוצה ולא הסכים שנדבר בתוך המשרדים על הנושא. הוא די הדהים אותי בדבריו ואני אמרתי לו שאם זו עמדתו המקצועית אתן לו את התמיכה המלאה בנושא כנגד ראש הממשלה".