כוחות כיבוי אש רבים רבים ופקחי רשות הטבע והגנים פעלו מאז שעות הצהריים היום (שבת) בשמורת כרמיה שבמועצה האזורית חוף אשקלון, שם עלו באש 300 דונמים מתוך 1,100, ובבארי שבדרום, על מנת לכבות שריפות שנוצרו ככל הנראה עקב שיגור עפיפוני תבערה מרצועת עזה. מוקדם יותר התפשטה שריפת קוצים ויער גם באזור כיסופים שבנגב המערבי.



ח"כ חיים ילין (יש עתיד), ראש מועצת אשכול לשעבר ותושב עוטף עזה, אמר באירוע שבתרבות במודיעין על סוגיית עפיפוני התבערה: "הקבינט אומר שקט מול שקט, אבל עפיפונים ושריפות? מה צריך להיות? עדיין אין מצלמות שיכולות להעביר את הריח והרעש של השריפה. המשמעות של לשרוף את השדות, השטחים שלנות, הבית שלנו. אני מעריך שהגענו ל-25 אלף דונם שדות שרופים מאז תחילת טרור העפיפונים. נתון מזעזע".

ח”כ עמיר פרץ אמר: "אסור להתייחס בקלות ראש ולהשלים עם טרור העפיפונים מעזה. גם כאשר הנזקים הם ברכוש, מדובר במפעל חיים של חקלאים רבים שנאבקים כל השנים שלא להכנע לפחד ולסיכונים וממשיכים לעבד את אדמותיהם. ראשית, על רשויות מס הרכוש לפעול במהירות ולשלם את הפיצויים על כל הנזקים שנגרמו. הממשלה צריכה להעמיד את כל האמצעים כדי למצוא פתרון טכנולוגי לאיום זה, ולהעביר מסר לחמאס כי ישלם מחיר יקר אם לא ימנע תופעה זו שהולכת ומתרחבת".

במהלך השבת 90 אלף מטיילים ביקרו בשמורת הטבע ובגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים גנים לאומיים קיסריה עם 3500 מבקרים, גן השלושה עם כ-4700 מבקרים, ירקון עם 2700 מצדה עם 2600 ומעיין חרוד עם 1200 מבקרים. שמורות הבניאס עם 1700 מבקרים ועין גדי עם כ 1900 מבקרים. 



שריפה בשמורת כרמיה



צילום: תומר עופרי, רשות הטבע והגנים




צילום: תומר עופרי, רשות הטבע והגנים




צילום: תומר עופרי, רשות הטבע והגנים


מוקדם יותר, חוליית מחבלים ניסתה לחדור לישראל מרצועת עזה במטרה לפגוע בתשתית ביטחונית, אך כוח צה"ל שהגיע לנקודה פתח לעברם באש והניס את המחבלים בחזרה לשטח הרצועה.



כמו כן, סוכל פיגוע דריסה בחברון לאחר שכוח צבאי פתח באש לעבר מחבל שניסה לדרוס אזרחים עם טרקטור סמוך למערת המכפלה בחברון, וחיסל אותו. על פי גורמים פלסטינים, המחבל שנהרג הוא ראמי סבארנה, בן 35 תושב בית אומר.