בשורה טובה לכ-60 אלף הסטודנטים הלומדים לתואר שני - ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) בתמיכת שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), המבקשת להפסיק את אפלייתם של סטודנטים לתואר שני ולהחיל עליהם את חוק זכויות הסטודנט, כפי שמוחל על סטודנטים לתואר ראשון.



ח"כ גרמן התייחסה לכך בפייסבוק וכתבה כי "אין שום סיבה שסטודנטים לתואר ראשון ושני לא יהיו שווים בזכות כמו שני מועדי בחינה. תיקון העוול שנוצר יחסוך מהם הרבה זמן ובעיקר הרבה כסף אז הגשתי הצעת חוק בנושא ולשמחתי היום היא עברה בוועדת שרים בתמיכת שר החינוך. הצעת החוק שלי נועדה לכל אמא ואבא שחוזרים מהעבודה משכיבים את הילדים ורק אז מתפנים ללימודיהם, לכל צעיר וצעירה שנאלצים לעבוד במשרה מלאה ולפעמים אף יותר, בשביל לחיות בכבוד וצריכים את המרווח נשימה הסביר כדי לגשת לבחינה וגם לשם הצדק - על כך שכוונת המחוקק בחוק זכויות הסטודנט תורגמה עבור הסטודנטים הללו באופן מפלה".



עוד כתבה ח"כ גרמן: "שמחתי לגלות שבין אופוזיציה לקואליציה יש דברים שעליהם אין מחלוקת והמטרה עומדת מעל לכל, מבקשת להודות לשר החינוך נפתלי בנט - ששמע הבין והרים את הכפפה בנושא, לח"כים שחתמו כאשר הופתעו לגלות שזו הסיטואציה וכמובן לרם שפע והשותפים בהתאחדות הסטודנטים".



ח"כ גרמן. "תיקון העוול שנוצר יחסוך מהם הרבה זמן ובעיקר הרבה כסף". צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ח"כ גרמן. "תיקון העוול שנוצר יחסוך מהם הרבה זמן ובעיקר הרבה כסף". צילום: הדס פרוש, פלאש 90



שר החינוך ויו״ר המועצה להשכלה גבוהה, נפתלי בנט: ״הקשבנו לקשיים של הסטודנטים וכעת אנחנו מתקנים - כמו עמיתיהם לתואר הראשון, גם סטודנטים לתואר שני יוכלו לגשת למועד ב׳ בכל בחינה. לימודים אקדמיים הם דבר מאתגר, על אחת כמה וכמה בשלב מתקדם של החיים כשיש גם עבודה ומשפחה. בקרב סטודנטים לתואר שני, הנמצאים על פי רוב בשלב מתקדם יותר של החיים, הסיכוי להיעדרות בבחינה גבוה יותר. עכשיו, סטודנט שנבצר ממנו להגיע לבחינה יוכל לקבל הזדמנות נוספת. אלו אנשים צעירים שתורמים לחברה ולתעסוקה, ועלינו להתחשב בהם ולסייע בהצלחתם. הרחבת מעגלי ההשכלה הגבוהה הינה משימה חשובה ואינטרס לאומי. זה צעד פשוט שייצור שינוי כל-כך גדול עבור אלפי סטודנטים. שמענו וטיפלנו, זה כל הסיפור״.



השר בנט. "הקשבנו לקשיים של הסטודנטים". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
השר בנט. "הקשבנו לקשיים של הסטודנטים". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, התייחס לכך ואמר כי "אני מברך את חה"כ גרמן על הצעת החוק ושמח שגם שר החינוך מגויס ונכון לעניין. כפי שכבר אמרנו לא מעט פעמים, סטודנטים לתואר שני חווים שגרה קדחתנית ואינטנסיבית ככל הסטודנטים, ואין שום סיבה שהתנאים שלהם להצלחה יהיו שונים משל סטודנטים אחרים. אנחנו נמשיך לעמוד על כך עד שהתיקון ייכנס לחוק הסטודנט ויעגן את התקנה באופן חד משמעי".



כזכור, הצעת החוק באה לתקן עוול לכ־60 אלף סטודנטים הלומדים לתואר שני, חלקם אנשי משפחה ובעלי קריירה, שהזמן הוא משאב יקר עבורם. אך במקום להקל עליהם, מוסדות אקדמיים רבים דווקא מקשים עליהם. במוסדות רבים לא מאפשרים להם לגשת לבחינות במועדי ב' ומחייבים אותם לעשות את הקורס שוב, לשלם סכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים ולבזבז זמן יקר. זאת, בניגוד לתלמידי תואר ראשון שניגשים ללא כל בעיה למועדי ב'.