הותר לפרסום: במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, בשיתוף כוחות מיוחדים של מג"ב, בהם מסתערבים, נעצרו חמישה אזרחים ישראלים, תושבי הנגב, בחשד למעורבותם באירוע חטיפת נשקו של חייל בצומת בית קמה. על פי החשד חברו יחדיו שלושה מהם, שנעצרו כבר לאחר האירוע, בכדי לחטוף נשק מחייל וזאת כשהמניע הוא פלילי.
מעצר החשודים בחטיפת הנשק. קרדיט: דוברות המשטרה

שניים מהחשודים הם בני 22 ו-18 וחשוד נוסף הוא קטין בן 17. הבגיר בן ה-22 לקח רכב ללא רשות מאחיו, נסע עימו לאיו"ש והצטייד בלוחיות רישוי אחרות. אז הגיע חזרה לאזור הפזורה, החליף את לוחיות הרישוי כשיחד עמו ברכב אחיו הקטין ואדם נוסף ממשפחתו.

משאיתרו את החייל בעודו צועד באזור בית קמה, הגיחו לעברו מתוך רכבם ובתום מאבק אלים חטפו ממנו את נשקו תוך שהם חובלים בו ומאיימים באקדח. עם קבלת המידע על האירוע, כוחות גדולים של משטרה החלו בסריקות בהן התגלה רכב הפוך אשר נקשר לאירוע. עם תם מלאכת החקירה ביחידה מרכזית של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הוארך מעצרם של החשודים פעם נוספת ועד ה-6.6, תוך כוונת התביעה להגיש כנגד המעורבים כתב אישום בגין המיוחס להם.
 
נעצרו חשודים בחטיפת הנשק של החייל קרדיט דוברות המשטרה
האירוע התרחש לאחר שחייל שעמד בטרמפיאדה בצומת בית קמה דיווח כי טויוטה לבנה ובה ארבעה רעולי פנים עצרה לידו. הם חטפו ממנו את הנשק באיומי אקדח ונמלטו מערבה לכיוון נתיבות. בעקבות כך נפרסו מחסומים רבים באזור ומסוק הועלה לשמיים. בנוסף, הוקם צוות חקירה מיוחד משותף למשטרה ולשב"כ, כדי להבין האם הרקע לאירוע הוא פלילי או לאומני. הגרסה של החייל נמצא מהימנה - לפיה הוא הוכה על ידי חוטף הנשק, לפני שנלקח לו הנשק.