בזמן שרשות המים החזירה החודש את קמפיין "ישראל מתייבשת" בו היא קוראת לציבור לחסוך מים, בבית הספר התיכון "דרור גליל - בית ספר למקצועות המחר" מלמדים את דור העתיד למצוא פתרונות שיסייעו לבעיות חקלאיות הקשורות לאיכות הסביבה. בפעם הראשונה בארץ, תלמידי כיתות י"ב בבית הספר שהוקם רק לפני שנתיים, יקבלו תעודת מקצוע בחקלאות אקולוגית מתקדמת ממשרד העבודה שתוכל לסייע להם בעתיד במציאת עבודה בתחום.



התלמידים למדו במהלך השנה במגמת אקו-חקלאות והגישו פרויקט גמר שעסק בבעיות בחקלאות. בין היתר הם בחנו את הבצורת וניסו למצוא פתרונות השקיה ואגירת מים בסיוע משרד החקלאות. פרויקט נוסף עסק בפיתוח מערכות אקוופוניקה מתקדמות לחקלאות עירונית וחקלאות באזורים מועטי קרקע ובפרויקט אחר הקימו מערך מחזור קומפוסט יישובי.



נילי מלמוד, המפקחת על מקצוע החקלאות במשרד העבודה התייחסה למגמה ואמרה כי "ניכר כי הלמידה המשמעותית ביותר מתרחשת תוך כדי עשייה, בפרוייקטים כגון אלו וכי החניכים במגמה כאן צברו ידע תיאורטי ומעשי רב".



תלמיד במגמה הסביר על חשיבות הלימודים ואמר כי "קיימנו למידה עיונית שנתנה בסיס לידע חקלאי, אבל כשעושים את זה בפועל, מבינים איך הדברים קורים באמת במציאות ונתקלים בבעיות אמיתיות שצריך למצוא להם פתרונות. הלמידה דרך פרויקטים הרבה יותר חווייתית, יותר אמיתית. זה נותן לך סיפוק עצום – לדעת שעשיתי פרויקט מא' ועד ת', ברמה גבוהה. אין ספק שזה משמעותי יותר מלמידה המבוססת על הקשבה בשיעורים, מבחנים והכנת שיעורי בית בנושאים תאורטיים בלבד".