ביום שלישי שעבר נעצר קטין יהודי במרכז הארץ על ידי השב"כ בחשד להשחתת רכוש ערבי ממניע לאומני. על פרטי החקירה ופרטי הנאשם הוצא צו איסור פרסום, כמו כן הוצא נגדו צו מניעת מפגש עם עורך דין.

הבוקר ד"ר ילנה רודמן, רופאת בית המעצר בפתח תקווה בו עצור הקטין, יצרה קשר עם עורך הדין של הקטין, מנשה יאדו מארגון "חוננו". הרופאה עדכנה את יאדו שהבוקר הקטין לא חש בטוב עקב כאבים בגבו, והוא נזקק לטיפול רפואי שבו בין היתר קיבל תרופת הרגעה טבעית בשם ולריאן. 
בעקבות המצב הרפואי ובעקבות מתן התרופה לקטין ללא הסכמת ההורים, כמתחייב בחוק, פנה עו"ד מנשה יאדו מארגון "חוננו" בדרישה לעצור את החקירה. בין השאר מציין יאדו כי לתרופת הוולריאן ישנה השפעה על מערכת העצבים ועל המוח, וכי הדבר יכול להשפיע בדרך פסולה על החקירה. בנוסף פנתה האם הבוקר לרשויות החקירה בדרישה לפנות את הקטין לטיפול רפואי.

המכתב של ארגון חוננו לרופאת בית המעצר
המכתב של ארגון חוננו לרופאת בית המעצר


עו"ד יאדו אמר ל"מעריב און-ליין": "השב"כ כשל ולא עמד באחריות המוטלת עליו כאשר הוא מקבל קטין למעצר המנוע מפגש מעורך דין. העובדה שהשב"כ נתן תרופת הרגעה לקטין ללא ידיעת ההורים ובזמן שהוא מנוע מפגש עם עורך דין, מהווה עבירה על חוק זכויות החולה. השב"כ כשל בחובת האחריות שלו כלפי הקטין".  

בתוך כך, שרות הביטחון הכללי האריך בשעות הצהריים את הצו החריג המונע מהקטין לפגוש עורך דין ב-48 שעות נוספות.
משרות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "שירות הביטחון הכללי ועובדיו, פועלים במסגרת החוק בלבד ונתונים לפיקוח ולביקורת פנימיים וחיצוניים, לרבות של מבקר המדינה, פרקליטות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, כנסת ישראל ובתי המשפט בכל ערכאותיהם, עד לביהמ"ש העליון".
"נדגיש כי העצורים לחקירות שב"כ, מקבלים את מלוא הזכויות ההומניטאריות להם הם זכאים בהתאם לאמנות הבינ"ל עליהן חתומה מדינת ישראל ולפי החוק הישראלי. תנאי החזקת העצורים מוסדרים בחוק ומבוקרים באופן תמידי ע"י מנגנון המבקרים הרשמיים של משרד המשפטים". 

עוד נמסר משב"כ כי "תנאי החזקת עצורים, לרבות מתן טיפול רפואי לעצור שהוא קטין, מוסדרים בפקודות ובנהלי שב"ס, שהוא הגורם המוסמך והאחראי בנושא זה".