אחרי הסערה - הוויתור: משרד התרבות הודיע הערב (ראשון) כי עובדי המשרד החליטו לוותר על הכרטיסים למשחק הכדורגל בין נבחרות ישראל וארגנטינה, שייערך בשבת באצטגי. בהודעת המשרד נאמר כי "עובדי משרד התרבות והספורט בעצה אחת עם הנהלת המשרד, הודיעו, באמצעות ועד העובדים, כי בכוונתם לוותר על כל הכרטיסים למשחק ישראל -ארגנטינה, שהוצעו למשרד עבור העובדים במחיר מלא, ולהחזירם ליזם, זאת על אף שהם משוכנעים כי נגרם להם עוול".


"יובהר כי ויתור העובדים על הכרטיסים נעשה לאור תחושת אי הנוחות הכבדה ששררה בקרב העובדים בשל הפרסומים האחרונים, הפגיעה בתדמיתם כעובדי ציבור והאור השלילי בו הוצגו בתקשורת", נמסר עוד.

בתוך כך, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, ערכה היום דיון בנושא הכרטיסים למשחק, ובסופו הוחלט כי אין מקום למעורבות של משרד המשפטים בנושא. לקראת הדיון, הועברה חוות דעתה של היועצת המשפטית למשרד התרבות והספורט, המבהירה את עמדתה המשפטית המאפשרת את הקצאת הכרטיסים בתשלום מלא לעובדי המשרד בנסיבות העניין, וכי המשרד פעל לקדם את רווחת העובדים, כפי שעשה כן במקרים דומים בעבר.

אולם, לאחר הדיון ובטרם ניתנה הכרעתה המשפטית של עו"ד זילבר בסוגיה, הודיע משרד התרבות והספורט כי בכוונתו לוותר על הכרטיסים שהוצעו למשרד ולהחזירם לחברה. בנסיבות אלה ונוכח הוויתור האמור, הטיפול בעניין זה התייתר כך שאין עוד צורך להידרש לנושא.

בשבוע שעבר אמר מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי יבדוק את נושא חלקות הכרטיסים למשחק, במסגרת בדיקתו העוסקת בחגיגות ה-70 למדינת ישראל.