סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר שידרוש התחייבות לסגירת מתחם שוק מחנה יהודה בירושלים, כתנאי לתמיכת החרדים במועמד לראשות העיר. זהו אחד ממרכזי הבילוי היחידים לצעירים וחילונים בעיר, אך לדברי ליצמן הפך ל"מוקד הוללות". אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים, והשף אבי לוי ממסעדת 'המוציא', שוחחו עם ענת דוידוב וינון מגל בנושא ב-103FM.

"אני שמח מאוד שהנושא שכל כך כואב לתושבי ירושלים עלה סוף סוף לסדר היום הציבורי", אמר קינג: "אני מסכים עם 90% מטענותיו של סגן שר הבריאות וגם אתם תסכימו איתי אם תסתובבו בחמישי בערב ותעלו לבית משפחת מזרחי שהולכים לישון עם אטמי אוזניים בלילה בגלל הרעש". 
"לא הגיוני שבגלל שסגן שר הבריאות הוא אדם דתי הופכים את הדיון לקרב בין חילונים לדתיים", הוסיף קינג. כשנשאל אם צריך לסגור את השוק לחלוטין השיב: "ממש לא. המדיניות של ראש העיר המכהן היא שאין אכיפה נגד בתי העסק בירושלים ומי שמשלם את המחיר אלו התושבים. בגלל אירועים מחרישי אוזניים אנשים לא מצליחים לישון. אסור שהמצב שמתנהל כיום יימשך, זה גורם לתושבים לעזוב את האזור. מי שמבלה בפאב לא רואה מה קורה בסמטאות, מכיוון שאין מספיק תאי שירותים הצעירים מבצעים את צרכיהם ברחוב".

 

השף אבי לוי, ממסעדת "המוציא" הצטרף לדיון ואמר כי  "הדברים שטען אריה קינג הם חמורים וראוי שיבדקו ויטופלו. מנגד, יש דברים כל כך מדהימים בשוק הזה בלילה. אנשים מגיעים אליו מכל רחבי הארץ כי זה מקום ססגוני ומתחם בילוי מדהים". 
לוי הוסיף כי צפה בכתבה ששודרה אמש והצטער. "זהו שוק שיש בו המון דברים טובים ואין צורך לסגור אותו. הוא ממתחמי הבילוי החזקים בארץ. ירושלים מאבדת את הצעירים שבה ודווקא לשוק הזה מגיעים בעיקר צעירים. שוק מחנה יהודה בנוי ליד מקומות מגורים ואכן לא פשוט לגור לידו, אך יש למצוא את האיזון הנכון ולא לבטל את מתחם הבילוי המוצלח הזה".


"ירושלים מאבדת את הצעירים". השף אבי לוי. צילום: שרית גופן
"ירושלים מאבדת את הצעירים". השף אבי לוי. צילום: שרית גופן

 
קינג אמר: "אין לי בעיה שבתי עסק יפעלו במקום, הבעיה היא שבתי העסק מבריחים את התושבים, וכחבר מועצה התושבים חשובים לי יותר. הבליינים מגיעים מכל הארץ אבל זה לא צריך לקרות על חשבון התושבים. מאוד כיף לשבת אצל אבי במסעדה אבל האנשים שחיים ליד סובלים מאוד".

"ליצמן לא יכול לסגור את השוק, רק להציק"

מוקדם יותר מחה אלי מזרחי, יו"ר ועד עובדי שוק מחנה יהודה והבעלים של 'קפה מזרחי', על דרישותיו של ליצמן: "העיר הזו יקרה לנו, אנחנו חרדים לה ופוחדים שהעיר שלנו תידרדר", אמר לאילה חסון. ירושלים הייתה תמיד עיר שמכילה ומקבלת את כולם. הגורם הדמוגרפי השפיע מאוד על העיר ובמהלך השנים ישנו כרסום מתמשך ומטריד במעמד החילונים. שמעתי את ליצמן קורא לסגור את מחנה יהודה, סגירה של השוק היא סגירה של המון מקומות פרנסה, הוא עוד עלול לסגור את האוניברסיטה העברית. סגן השר טוען שיש פריצות בשוק, יש פריצות בכל מקום - גם בתל אביב, גם בירושלים וגם במקומות אחרים. מחנה יהודה לא ייסגר, זהו מתחם מסחרי פרטי. הוא לא יכול לעשות מה שהוא רוצה, הוא רק יוכל להציק".

 
עריכה: איתמר זיגלמן