עיתון 'הארץ' חשף אתמול כי חיילים וחיילות בפיקוד העורף נדרשו לחבוש כיפה או ללבוש חצאית בהדרכות בבית ספר של החינוך הממלכתי-דתי. חיילים שסירבו נענשו מבלי שנערך להם משפט. סגן שר הביטחון ח"כ הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) וח"כ מיכל רוזין (מר"צ) הגיבו היום (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל  ב-103FM  על הדברים.
ח"כ בן דהן (הבית היהודי): "מדובר בהדרכות של אנשי פיקוד העורף בתרחישי חירום ושגרה, אם אנחנו רוצים שההדרכה הזו תתקבל כראוי עליהם לכבד את מנהגי המקום. החיילים באים על מנת להדריך תלמידים שרגילים לקוד לבוש מסוים. ברגע שקוד הלבוש לא מתאים ההדרכה לא תתממש ויסרבו להקשיב להם - חבל".
ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "בית הספר אינו בית הכנסת. זהו אינו מקום דתי וכשמגיעים שוטרים, חיילים או כל גורם אחר מחוץ לבית הספר אין חובה שיחבשו כיפה. הטיעון הזה מגוחך, אני גרה בשכונה מעורבת ובשבת בבוקר יש מי שהולך לבית הכנסת ויש מי שהולך לים - כולנו מכבדים אחד את השני. אותם תלמידים לא מכירים חיילים שאינם דתיים? צה"ל שולח את חייליו עם מדים ייצוגיים להדריך בבתי הספר הדתיים והדרישה הזו אינה לגיטימית. בית הספר יכול לבקש אך אי אפשר לכפות זאת עליהם".

"הבעיה האמיתית בסיפור הזה שהוא מתרחש בניגוד לפקודות הצבא", הדגישה, "באווירה הציבורית שמתרחשת כיום נוצר לחץ על הדרגות הנמוכות לדרוש הדתה שלא קיימת בפקודות. אנחנו רואים את הדברים צפים כל פעם מחדש כשמבקשים מחיילות להתלבש בצניעות, כשדורשים מחיילים להתנהג בצורה כזו או אחרת במהלך תקופת החגים, למרות שכל אלו שנוגדים את פקודות הצבא. כשהשכבה הנמוכה של הפיקוד כופה על חיילים אמונה ודרך חיים שאינה מקובלת עליהם זה בעייתי".
השיב לה ח"כ דהן: "הגזמת. מה פתאום כופים עליהם? תכף תגידי שכשעושים קידוש במחנה צבאי אסור לחיילים לשים כומתה על הראש. המציאות היא הפוכה. יש כל הזמן ניסיון לקעקע את מסורת ישראל ואני לא מבין מדוע. אני נגד הענשת חיילים בגלל מקרים שכאלה וניתן היה להסביר לחיילים מראש שמדובר בבית ספר דתי ולכן מבקשים מהם להלביש כומתה או כיפה".
רוזין סיכמה את הדיון: "כמי שמאוד מכבדת את היהדות אני טוענת בצורה ברורה - כשאנחנו מחייבים את אזרחי ישראל לשירות צבאי אנחנו לא יכולים לכפות עליהם את הדברים שמעבר לנהלים הבסיסיים. כאשר כופים, דורשים ומענישים חיילים בניגוד לאמונתם ובניגוד לפקודות צה"ל מישהו צריך לתת על כך את הדין".