המשטרה עיכבה הבוקר (שלישי) לחקירה בכיר במועצה באזור ירושלים ואדם נוסף שכיהן במשרה בכירה אף הוא במועצה, בחשד לעבירות הטרדה מינית. החקירה החלה עם קבלת תלונה במשטרה מאישה, לפיה נחשפה וחוותה על פי החשד הטרדות מיניות מצד הבכירים לאורך התקופה בה עבדה במועצה. אחר גביית העדויות עוכבו הבוקר שני החשודים, אחד מהם נושא משרה בכירה במועצה. החשוד הנוסף הנו בכיר לשעבר. במקביל לעיכוב החשודים, ערכו השוטרים חיפוש על פי צו במשרדי המועצה לאיתור ראיות וממצאים נוספים. החקירה מלווה על ידי הפרקליטות.



השניים עוכבו לחקירה בעקבות תלונה של עובדת לשעבר במועצה, שטענה כי הוטרדה מניית על ידי שניהם, כל אחד בנפרד. חשוב להדגיש כי מדובר בעובדת שפוטרה מהעבודה. לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים החליטו החוקרים כאמור לעכב את השניים - ראש המועצה המכהן ובכיר בתחום משאבי אנוש במועצה לשעבר.



במשטרה בוחנים עתה את הגרסאות של השניים וכבר עתה חשוב להדגיש כי מדובר בעבירות מהרף הנמוך המיוחסות למעוכבים. במשטרה יבדקו גם את העובדה שמדובר בעובדת שפוטרה מעבודתה במועצה, כדי לבדוק האם עבודתה הופסקה בעקבות הטענות שהוטרדה על ידן, או שמא התלונה הוגשה בעקבות פיטוריה. בכל מקרה, החקירה הסמויה היא זו שהובילה לעיכוב של השניים.



כזכור, ראש עיריית דימונה, בני ביטון, נחקר באפריל בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות על פי החוק למניעת הטרדה מינית. מהמשטרה נמסר כי "חקירת התיק טרם הסתיימה ועם סיום החקירה יועבר התיק לפרקליטות. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות". בעבר התלוננה נגדו ממלאת מקומו וטענה כי הוא הטריד אותה מינית מספר פעמים לאורך התקופה בה עבדו יחד. יום לאחר מכן היא הודחה מתפקידה.