שלושה שבועות אחרי שפעוטה בת כשנה וחודשיים נפטרה במשפחתון בפתח תקווה, מתכוונת המשטרה להגיש הבוקר (רביעי) הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד הסייעת במשפחתון, ולבקש להסיר את צו איסור הפרסום בפרשה. את הצהרת התובע צפוי להגיש קצין החקירות במשטרת פתח תקווה, רב פקד גרגורי פוקס לבית משפט השלום בעיר. 



הצהרת התובע מהווה ראייה לפיה כוונת הפרקליטות להגיש נגד הסייעת כתב אישום חמור. נציין כי במשטרה מציינים הפעוטה מתה "מוות אכזרי". כזכור, עם קבלת הדיווח על מות הפעוטה עלה החשד כי מדובר במוות בעריסה, אולם לאחר נתיחת הגופה, וכן לאור התפתחות משמעותית בחקירה, נעצרו כעבור שבוע מנהלת הגן, הגננת והסייעת ובתום חקירה של מספר שעות, שוחררו לביתן מנהלת הגן והגננת ומעצרה של הסייעת הוארך מספר פעמים עד היום.



מי שהעלתה את החשדות כי מדובר באירוע פלילי הייתה אימה של הפעוטה שרגע לפני שעלתה על המטוס למולדובה שם נקברה הפעוטה בסוף החודש שעבר, סיפרה למעסיקה שלה ולאדם נוסף על החשדות שמקוננים בתוכה. "היא לא האמינה שהבת שלה נפטרה סתם", סיפרה למעריב המעסיקה, "היא חשדה מיד שמדובר באירוע פלילי ושסוגרים עניין בגלל שהיא עובדת זרה. היא רתחה מזעם שיום למחרת האירוע הגן חזר לפעול כאילו כלום לא קרה. יש על הגדר שלט שהגן מרושת במצלמות, אך נטען מיד לאחר האירוע שפתאום המצלמות לא עבדו. זה עורר את חשדה".