בימים האחרונים התרחשו מספר קטטות בדרום תל אביב בין תושבים זרים אזרחי אריתריאה. העימותים, שהחלו בתחילת השבוע בהפרות סדר אלימות בשכונת נווה שאנן, הם ברקע סכסוך שהתפתח לגבי השלטון במדינה האפריקאית בין מתנגדיו לתומכיו. מבקש מקלט מאריתריאה שמתנגד למשטר במדינתו סיפר הבוקר (רביעי) לגל"צ על עיקרי הסכסוך ואמר כי הוא וחבריו חיים בפחד בשל העימותים. 

"אנחנו כועסים על כך שחוגגים עצמאות עם דיקטטור אכזרי ורודפים אותנו על כך. לא צריך לחגוג בכלל, אין עצמאות במדינה שלנו. אנחנו מתחננים לממשלה שתיתן לנו מקלט אבל אנחנו רואים אותם כל שנה חוגגים עצמאות למדינה עם דיקטטור ומי שחוגג כך אין לו מה לעשות במדינת ישראל. מספיק שפחדנו במדינה שלנו, גם פה נפחד?" אמר.
עבדאת ישמאעל, מתנגד נוסף למשטר באריתריאה, אמר לגל"צ: "כמעט שבע שנים לא הצלחתי לדבר עם בני משפחתי. בכוח לקחו אותי לצבא. ברחנו ואף אחד לא נשאר. העיפו אותנו מהמדינה שלנו וגם פה הורגים אותנו. ממש קשה מה שהולך פה. 90 אחוז הם מתנגדי משטר אבל התומכים הם אלה שעושים את הבלגאן".


כאמור, העימותים בדרום ת"א הגיעו אתמול ליומם השלישי. אדם אחד נפצע אמש באורח קשה מדקירה ברחוב יסוד המעלה בשכונת נווה שאנן, ועוד שלושה אנשים נפצעו באורח קל באירועי האלימות. הפצוע הקשה פונה לבית החולים איכילוב. 11 נתינים זרים נעצרו על ידי המשטרה. כוחות רבים ומתוגברים של משטרה הגיעו למקום ודאגו להשיב את הסדר על כנו. ג'וני, פעיל חברתי שהיגר מאריתריאה, הסביר על הרקע לאירועים, וסיפר: "זאת אלימות פיזית, שליט אריתריאה שולח לתומכים שלו כסף כדי שיתקפו אותנו".
 
ובתוך כך, קבוצת תושבים בדרום העיר, פעילי תנועת "דרום ת"א נגד הגירוש", הפגינו אמש יחד עם מהגרים מבקשי מקלט מאריתריאה וסודן, לתמיכה בתוכנית עצמאית שהגישו כלכלנים לשיקום שכונות דרום תל אביב. הפעילים הביעו את תסכולם מנסיגת ראש הממשלה בנימין נתניהו מההסכם עם נציבות הפליטים של האו"ם, שהיה אמור להביא לקליטה במדינות מערביות של כמחצית מהמהגרים הלא חוקיים ממדינות אפריקה השוהים בישראל.