על רקע התגברות תופעת עפיפוני התבערה, אשר גורמים לשריפות רבות ולנזקים חקלאיים משמעותיים באזור עוטף עזה, דיבר הבוקר (רביעי) מפקד נגב מערבי ברשות לכבאות והצלה, טפסר יעקב גבאי, בתכניתה של איילה חסון, ברדיו 103FM, וסיפר על היערכות כוחות כיבוי האש לחידוש ההצתות בעוטף עזה: "אנחנו נערכים להגן על היישובים מפני שריפה, זה התסריט הכי מפחיד של כל אחד מאיתנו".



אמש כובו כ-15 שריפות ברחבי הדרום כתוצאה מהצתה של עפיפונים שנשלחו מרצועת עזה. אחת השריפות פרצה בסמוך למכללת ספיר וגרמה לבהלה גדולה בקרב הסטודנטים. כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה על כל השריפות שהתחוללו במוקדים שונים. גבאי סיפר על העבודה הקשה שמבצעים כוחות הכיבוי בשטח ואמר כי "בתקופה האחרונה אני כלל לא בבית. יש לי נכד בן ארבעה חודשים ולא ראיתי אותו כבר חודשיים. ולמרות זאת אנחנו חזקים וחדורי מוטיבציה לנצח את תופעת ההצתות בדרום".


עוד הוסיף גבאי: "בשלב זה אנחנו מתוגברים בצוותים מירושלים ומתכוננים להגיע כמה שיותר מהר למוקדי השריפה כדי למנוע מהן להתפשט. הרוחות משמשות לרעתנו, ואנחנו מנסים לתפוס את אותו גורם אש עוד כשהוא נוחת לקרקע. יש מקרים בהם אנחנו מצליחים אך יש גם מקרים בהם לא ואז מתעוררת שריפה גדולה. מדהים כמה נזק יכול לעשות עפיפון בעלות של שקל וחצי. אנחנו רואים את הנזקים הכבדים בחקלאות - כואב הלב".

כשנשאל במהלך השיחה האם ניתן לעצור את תופעת העפיפונים השיב המפקד: "אני יודע שהצבא עובד על פטנט ואני מקווה מאוד שימצא אותו בתקופה הקרובה, אך מדובר בכמויות גדולות של עפיפונים. בינתיים מצליחים למצוא כמה עשרות עפיפונים בלבד, אבל מה לגבי כל השאר? המטרה העיקרית שלנו, מעבר לניסיון להציל את היערות והשדות החקלאים, היא להיערך להגן על היישובים מפני שריפה".