מפלצת בפעוטון: מוות אכזרי, רק כך ניתן לתאר את האירוע בו קיפחה פעוטה בת שנה וחודשיים את חייה בעת שהייתה בגן פרטי ברחוב הפורצים בפ"ת. כפי שציינו הבוקר, הגישה היום (רביעי) המשטרה הצהרת תובע והתירה לפרסום את פרטי החקירה, המעלה פרטים מזעזעים אודות הריגתה של הפעוטה. במשטרה מייחסים לסייעת עבירות חמורות ומעשים נפשעים, בכללם, לפי החשד, הטיחה הסייעת את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי עד שמתה. בית משפט השלום בפ"ת האריך את מעצרה של הסייעת בחמישה ימים, וזאת כדי לאפשר לפרקליטות להגיש נגדה כתב אישום חמור.

יסמין וינטה, פעוטה בת שנה וחודשיים, הגיעה בחודש שעבר יחד עם אמה לגן "מאשה והדב" בשכונת רמת ורבר בפ"ת כמדי יום. אף אחד לא תיאר לעצמו כי היא תמצא את מותה בצורה אכזרית כל כך וזאת כאשר מי שהיה אמור להגן ולשמור עליה החליט ליטול ממנה את חייה במהלך שהותה בגן. מממצאי החקירה של תחנת פ"ת בראשותו של רפ"ק גרגורי פוקס, עלה החשד לפיו החשודה בת ה-23 מאוקראינה, תושבת ארעית שהועסקה כסייעת בגן, גרמה למותה של הפעוטה סמוך לשעה 14:00 בעת שהשכיבה אותה ופעוט נוסף לישון.

הגן בפתח תקווה בו מתה הפעוטה. צילום: אלון חכמון
הגן בפתח תקווה בו מתה הפעוטה. צילום: אלון חכמון


תחילה עלה החשד לפיו מדובר לכאורה במוות בעריסה כפי שסברו תחילה אנשי מד"א שקבעו את מותה, אלא שניתוח פתולוגי של הגופה וכן עדות מוקלטת שהעבירה חברה של אמה של הפעוטה, העלתה חשד לסתירה בעדויות של צוות הגן והובילה בסוף השבוע להתפתחות דרמטית ולמעצרן של מנהלת הגן, בת 50 תושבת פ"ת, סייעת נוספת בת 33 - תושבת ארעית מרוסיה והסייעת החשודה בת ה-23 מאוקראינה. 
חקירה מאומצת של המשטרה הובילה לחשיפה של האירוע, חרף העובדה שעל גופה של הפעוטה לא נמצאו סימני אלימות וההתרשמות הראשונית הייתה כי  לא מדובר בעבירה פלילית. נציין כי צוות הגן מסר תחילה שלרוע המזל, מצלמות האבטחה במקום לא פעלו, אולם בעדותה אישרה הסייעת כי המקרה מצולם וצוות החוקרים שפשט על הגן אסף את מצלמות האבטחה והתחקו שלב אחרי שלב בפעולות ההמתה של הפעוטה.



מי שהעלה תחילה חשד כי אין מדובר במוות בעריסה היו הוריה של הפעוטה, נתינים ממולדובה שדרשו לפתוח את החקירה וביום מעצרם של הגננת והסייעת, הם עזבו את הארץ חזרה למולדובה כדי לקבור את הפעוטה. מצפייה בסרטון המצלמה שחלשה על חדר המשחקים, עלתה התמונה המזעזעת בה נראית הסייעת כשהיא סוחבת ביד אחת את הפעוטה והולכת איתה כשהיא תלויה באוויר לעבר המזרן המונח על הרצפה, שם הטיחה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרן.

הסייעת סחבה פעוט נוסף, השכיבה אותו לצידה של הקורבן, נטלה שמיכה, זרקה אותו על הפעוטות באופן שכיסה את כל גופן ואז נשכבה עליהן בפלג גופה העליון, כשגופה משמש מעין כרית תוך שהיא צופה במסך הסלולרי שהיה בידיה. כשהפעוטה החלה לנוע הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה שוב, נשכבה עליה בחוזקה עד שגרמה למותה. 


במשטרה מציינים כי מחומר החקירה התבסס החשד לפיו, בפעולתה של הסייעת היא למעשה המיתה לכאורה את הפעוטה בחנק. מצפייה ממושכת בסרטוני האבטחה עלו עוד למעלה מעשרה מקרים בהם נראתה הסייעת החשודה בהריגה וסייעת נוספת, כשהן מפעילות כוח על הפעוטות. הסייעת הנוספת ומנהלת הגן שוחררו בתנאים מגבילים ומעצרה של הסייעת החשודה בהמתה הוארך מעת לעת.