מקרה המוות המחריד של הפעוטה יסמין וינטה, שנפטרה לאחר ההתעללות קשה מצד סייעת הגננת בגן בו שהתה, זעזע גם את השוטרים והחוקרים שהגיעו למקום, ורק במקרה גילו את דרך ההתעללות הקשה. קצין אח"מ מתחנת פתח תקווה, גרגורי פוקס, סיפר ב-103FM על התהליך המקרי, שבסופו של דבר שפך אור על הפרשה הקשה.



פריצת הדרך היתה שגיליתם שהעסק צולם. הגן לא ידע, ואתם ידעתם

"נכון, אכן כך. ביום האירוע עצמו היו שם קצינים ושוטרים במקום ולא אותרו מצלמות, למרות שנערך חיפוש. צוות הגן, כולל המנהלת עצמה, לא ידעו לתת תשובות אם קיים בכלל דבר כזה או לא. היתה מצלמה חיצונית, רגילה, שמחוברת למסך שרואים את ההורים נכנסים לגן, וזהו. ואחרי כמה ימים הוצאנו צו חיפוש, והתברר שיש מצלמה פנימית, שהיתה מוסתרת באמצעות פרחים, אשר נתנה לנו את סיפור המעשה כולו".

מישהו מההורים התקין אותה?
"למיטב ידיעתי, הוא הותקן כמהלך שגרתי על ידי מקורב משפחה של המנהלת. אף אחד לא התייחס אליהן ולא היה שימוש קודם במצלמות. צריך לזכור שהחשודה לא היתה עצורה עד שהסרטון התגלה. בסרטון הראשון, אני זוכר את הרגע שקראו לחוקרים שלי והראו לי את הפעולות ההשכבה של הסייעת כלפי יסמין. כולנו נחרדנו. הלכנו אחורה וראינו עוד מקרי אלימות נוספים, וכך גם היה".

היא לא היחידה שעצורה
"נכון, זאת לא רק היא, גם הסייעת הנוספת השתמשה באלימות, אם כי במינון נמוך. לא מדובר שם על הכאה. אף אחד לא קיבל מקל לראש או אגרוף. סחיבה של ילדים, דברים מאוד אגרסיביים, שעת שנת צהריים במקום, ויש תינוק שלא נרדם, מופעלים כנגדו שיטות אגרסיביות שהופכות להיות תקיפה והתעללות. 
היא הטיחה אותה על הרצפה, שמה עליה את השמיכה ונשכבה עליה, כשהיא גולשת בסלולר
"יתרה מכך, במהלך ההשכבה הזאת, אם אפשר לכנות את זה כך, כאשר התינוקת רצתה להשתחרר, היא השתמשה בכרית שהיתה קרובה אליה, והכניסה אוזניה לאוזן כדי לא לשמוע. לא פשוט לראות את התמונות האלה. היה עוד ילד מתחת לשמיכה, ולמזלו לא קרה כל נזק. היא תואשם בהריגה ביום שני ובנוסף לכך, יוגשו מספר לא קטן של אישומים של התעללויות ותקיפות. גם נגד הסייעת השנייה, למרות שחלקה קטן יותר".