תאגיד השידור "כאן” צפוי להציג בסוף החודש הבא שמות של כמה ערים בישראל כמועמדות לאירוח תחרות האירוויזיון בחודש מאי בשנה הבאה. כך נודע ל”מעריב־השבוע”. בתאגיד השידור מספרים כי העדיפות תהיה לירושלים, אבל יהיו גם אופציות אחרות לאירוח האירוויזיון. הקריטריונים אמורים להיות הוכחת יכולת של עיר לארח אירוע בסדר גודל שכזה, כמו למשל מספר חדרי המלון לאירוח האורחים והתיירים הרבים הצפויים להגיע. “לכל מקרה, נציג כמה אופיציות ואז תתקבל ההחלטה הסופית היכן לקיים את האירוויזיון”, אמר גורם בתאגיד, “אין חובה על פי התקנון לקיים את האירוע בעיר בירה, וכבר היו מקרים שהתחרויות לא התקיימו בערי בירה”.

במקביל, יוזמים ח”כים מהרשימה המשותפת פנייה לאיחוד האירופי ולאיגוד השידור האירופי בדרישה לבטל את קיום האירוויזיון בישראל. אמש פורסם כי איגוד השידור האירופי דורש לקיים את האירוויזיון ב”מקום לא מפלג” בישראל ואף לקבל ערבות של 12 מיליון יורו למקרה של ביטול התחרות בארץ, בין היתר, בגלל אפשרות של התערבות פוליטית. בתאגיד השידור “כאן” הבהירו בתגובה כי לא ידוע להם על הדרישות האלה, והזכירו כי על פי תקנון האירוויזיון, אין התערבות פוליטית בשיקולים היכן לקיים את האירוע.
 
את היוזמה לביטול האירווזיון בירושלים מוביל ח”כ יוסף ג’ברין, שאמר ל”מעריב־השבוע: “ממשלת נתניהו יורקת בפרצוף העולם, ולכן אין להעניק לה פרס בדמות אירוויזיון בירושלים. האיחוד הרי אינו מכיר בירושלים כבירת ישראל אלא כבירה משותפת של שתי המדינות – ישראל ופלסטין”.


ח”כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה בתגובה: “אנחנו מחפשים את ה־BDS בחו”ל, אבל הם יושבים כאן בכנסת איתנו. שוב הם פועלים בנחישות מעוררת השתאות כנגד המדינה שבה הם חיים ושבה הם לכאורה חותרים לקיום משותף”.