ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב־103fm והתייחס לנושאים שעל סדר היום הציבורי ולא חסך בביקורת על הטיפול הממשלתי בהם. "פגשתי את כוכב ברצלונה ליאו מסי מעבר לים. מישהו אמר לו שאני מי שאני והוא ניגש ולחץ לי יד, ואף הצטלמנו".



זה יותר ממה שמירי רגב קיבלה. מה אתה חושב על מה שקרה עם השרה רגב?
"מבלי להתייחס אליה אישית, ההתנהלות של כולם הייתה בלתי ראוייה. ההחלטה של ארגנטינה לא מכבדת, אך מצד שני מנסים ליצור כאן דרמה דמגוגית סביב קיום המשחק בירושלים. בואו נשים יד על הלב, נבחרת ישראל שיחקה עשרות שנים באצטדיון ברמת גן. גם כשאצטדיון טדי הוקם בבירה לפני 25 שנה, והיה ראוי למשחקים בינלאומיים, הנבחרת המשיכה לשחק ברמת גן, ואני לא זוכר שמישהו עשה מזה עניין או דרמה שמכריעה את גורל מעמדה של ירושלים. נו באמת, זה מה שמשנה? אם ארגנטינה תשחק או לא בירושלים?"
כן, אבל מירי רגב אומרת שירושלים היא בירת ישראל.

"ולכן היא גרה בתל אביב ומשרדה בתל אביב. באמת, בואו נפסיק עם הצביעות, ההתחסדות וגלגול העיניים הזה. ממשלת ישראל הייתה צריכה להשקיע מיליונים בפיצוי מארגני המשחק כדי שיעבור לירושלים - הייתי מוציא את הסכום הזה על דברים הרבה יותר חשובים לירושלים מאשר המשחק הזה".

מירי רגב. צילום: אלי סבתי
מירי רגב. צילום: אלי סבתי
יש פריימריז בליכוד, אהוד, אתה מכיר את זה, לא?
"אני כבר לא זוכר את זה".

בואו נדבר על עזה ועל טרור העפיפונים.
"קודם כל, שלא יהיה ספק. העמדה של ישראל היא מוצדקת. לא יעלה על הדעת שאנשי חמאס ינסו לפרוץ את הגדר ולחדור לישראל. באיזה אמצעים אנחנו עושים את זה? זו שאלה שאני לא יודע להשיב עליה כי אני לא מעורה בפרטים. העפיפונים האלה גורמים נזק, אבל נדמה לי שאנחנו קצת מאבדים פרופורציה. אפשר למצוא דרך חכמה ואינטלגנטית לטפל בזה בצורה ראויה, כדי לעצור את 'מתקפת העפיפונים שמאיימת על מדינת ישראל', באמת".

אז מה אפשר לעשות בעזה?
"אין ספק שהמצב בעזה הוא על סף פיצוץ פנימי. בדרך לפתרון צריך להפסיק את ההתלהמות המילולית, הפופוליסטית, הצעקנית הזו - שהיא שלטת בשיח הציבורי־הפוליטי של מדינת ישראל".
לסיום, רבים שואלים האם החיידק הפוליטי עוד בוער בך?
"אני מרשה לעצמי מדי פעם להתייחס למה שקורה, אבל הזירה הפוליטית אינה על סדר היום הפוליטי שלי כרגע".