בזמן שבעזה ההכנות להפגנת ההמונים בעיצומן, ובצה"ל יש כוננות גדולה על הגדר, פרשן ערוץ 10 צביקה יחזקאלי התייחס היום (שישי) לנושא אצל ניסים משעל ב-103FM, וטען שחמאס נכשל כישלון חרוץ עד כה. "חמאס השתלט על עזה לפני 11 שנים ואמר 'אני רוצה לנהל אותה'. חמאס נכשל ויש שם משבר הומניטרי. כל כסף שנכנס הלך למנהרות - פרויקט שנכשל. היו שלושה עימותים עם ישראל ואז אתה מוצא כישלון עצום של החמאס ולכן אתה רואה אותם מוכנים להרוגים על הגדר כמו שנראה היום כנראה", אמר יחזקאלי. 

לדבריו, "לראשי החמאס היה דיון עם חברת קוקה קולה, שרצתה להקים מפעל ענק בעזה. הישראלים אמרו 'תתחילו להתקדם ונראה מה יהיה'. זה היה אומר שאין יותר קסאמים ואין יותר עניינים ופשוט מתחילים לבנות את עזה עם אפשרות של מקום תעסוקה. בסוף זה הגיע לכך שהם לא יכלו להבטיח שהם לא יירו קסאמים". 

"גם אם תהיה הסדרה זה יהיה בדרך לעימות", טען הפרשן. "חמאס רוצה עימות והוא יבין שמה שיוציא אותו מהבוץ זה עימות. אני לא יודע אם זה יקרה הקיץ אבל זה בלתי נמנע. חמאס ימשיך לירות וימשיך לשים מגן אנושי באמצע. "גם אם הוא ילך להודנא הוא לא יעמוד בו. הם רוצים לשמר הרתעה, חמאס חי מעימותים. מההפגנות בגדר מה הם עשו לחמאס? הם העלו את חמאס לעולם. הוא מתחיל לקבל כספים של סיוע מארדואן ומצד שני העולם הערבי בועט בו". 
יחזקאלי סיכם: "זה מסוג המצבים שאי אפשר לא להקיא ולא לבלוע ותמיד צריך לשמור על הרתעה. ההנחה בישראל שאם החמאס ייפול יבוא דאעש, יכול להיות שהם טועים".