מתקפת תנים על חמת גדר:תן תקף ילדה כבת 9 באתר הקמפינג בחמת גדר אתמול בערב, ופצע אותה באורח קל. בנוסף לכך, תקף תן גם צעירות כבנות 19 ו-30 ששהו באתר. בעקבות האירועים הורתה היום (שבת) המועצה האזורית עמק הירדן לסגור את אתר הקמפינג. הילדה שהתקן תקף אותה פונתה לבית החולים פוריה בטבריה ומשם היא הועברה לבית החולים רמב"ם בחיפה. למרבה המזל הפציעה שלה היתה קלה ולאחר שהפצעים נחבשו וקבלת חיסון נגד כלבת, היא שוחררה לביתה.



גם שתי הצעירות שהותקפו על ידי התן נפגעו באורח קל. עובדים של רשות הטבע והגנים שערכו סריקות בשטח לא הצליחו לעלות על עקבות התנים.


על פי אחת הסברות, התנים הגיעו מהצד הירדני של הגבול. אתר הקמפינג נסגר והמבקרים הועברו למלון בחמת גדר. במועצה האזורית דורשים לבצע סידורי בטיחות באתר, שיימנעו מתנים לחדור למתחם.







"בעיית התנים מחייבת טיפול מערכתי"


מחמת גדר נמסר בתגובה: "אתר הטבע חמת גדר מארח מידי שנה למעלה מ-400 אלף מבקרים. הנהלת האתר פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית עמק הירדן, כדי למנוע הסתובבות וחדירת תנים". באתר חמת גדר ציינו עוד, כי בעיית התנים באזור משולש הגבולות ירדן-ישראל-סוריה מחייבת טיפול מערכתי.

"הנהלת האתר פעלה מיום שישי בלילה במהירות ופינתה את האורחים ששהו במתחם הקמפינג למתחם המלון באתר. אנו מצרים על פגיעה במקרים ונעשה כל פעולה שתמנע הישנות מקרה כה בעתיד", נמסר עוד מחמת גדר כי "צוותי האתר פעלו במהירות והזעיקו את מד"א וגורמי הצבא. הנהלת חמת גדר בשיתוף המועצה אישרה את סגירתו הזמנית של מתחם הקמפניג בלבד".

בהנהלת חמת גדר הודיעו שמחריתקיים מפגש פורום בנושא התנים בהשתתות גורמים במועצה האזורית עמק הירדן ורשות הטבע והגנים. "אנו פועלים בהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים", הבהירו בחמת גדר. בחודשים האחרונים דווח על מבצעי חיסונים נגד כלבת המתבצעים לתנים, באמצעות פיזור קופסאות קטנות המכילות את החיסון. באזור פארק הירקון בתל אביב וברמת גן ידוע על מאות תנים ודיירים דיווחו לא אחת על תנים באזורי מגורים. עם זאת, עד היום לא התקבלו תלונות על תקיפות בני אדם על ידי תנים בתוך הערים.

מרשות הטבע והגנים, אף שהאירוע של תקיפת התן את המטיילים בחניון הטיולים של אתר חמת גדר לא קרה בתחום שמורת טבע או גן לאומי באחריותם, נמסר למעריב: "אנחנו שותפים מזה תקופה ארוכה למאמץ הרב מערכתי באזור העמקים סביב נושא התנים והכלבת. קיבלנו עדכון מהלשכה הוטרינרית של הרשות המקומית וכמובן מגופי הפיקוח האחרים באזור. אנחנו יודעים על משפחה בת ארבע נפשות שלנה באזור הקמפינג של חמת גדר וננשכה. פקחים ושוטרים הגיעו לסריקות אבל התן לא נמצא".