ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן, שוחרר היום (ראשון) למעצר בית למשך שמונה ימים והורחק ממשרדי העירייה למשך 45 ימים. גנדלמן נעצר לפני כשבוע בחשד למעורבות בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, אישר את ההסכמה בין גנדלמן באמצעות פרקליטו, עו"ד ליאור אפשטיין, לבין נציגי היחידה הארצית לחקירות הונאה ויחידת יהלום ורשות המסים והורה על שחרורו של גנדלמן בתנאים מגבילים. עם צאתו אמר גנדלמן כי "מה שיש לי לומר זה שאנחנו נמצאים במנגנון חוקי, המשטרה עושה את עבודתה. לפעמים זה לא נעים".

על פי ההחלטה ישהה גנדלמן במעצר בית מוחלט בביתו למשך שמונה ימים. כמו כן, הוא יורחק מכל משרדי העירייה, ועדות העירייה השונות, מחלקות העירייה השונות, והחברה הכלכלית חדרה ומכל גוף או תאגיד עירוני אחר וזאת למשך 45 יום. על ראש העירייה הוטל איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך 90 יום, כאשר האיסור לא חל על בת זוגו של החשוד למעט בנושא החקירה בלבד. על פי ההסכמה הפקיד ראש העירייה את דרכונו וייאסר עליו לצאת מהארץ בחצי השנה הקרובה. בנוסף, על מנת להבטיח את תנאי שחרורו וחתם גנדלמן על ערבות עצמית בסך 50 אלף שקל, התחייב להפקיד 50 אלף שקל במזומן תוך שלושה ימים, ואחד מבני משפחתו חתם אף הוא על ערבות צד ג'. 

במסגרת הפרשה נעצרו גם ראש הלשכה שלו, שחשודה במעורבות בעבירות המדוברות, ונהגו האישי הנחשב לאיש סודו, כך על פי עדויות של גורמים בתוך הרשות, שהדגישו כי מדובר באחד האנשים המקורבים אליו ביותר, באומרם כי הוא "הרבה יותר מנהג". בעקבות החקירה גנדלמן הושעה על ידי סיעת יש עתיד.
 
כמו כן, במסגרת החקירה נעצר קבלן שעבד בעיר, שנשא בעבר במשרה ציבורית במועצה. בשנת 2011 הוא הורשע בעבירות מין, ובין היתר גם בעבירות מרמה והפרת אמונים. הקבלן גדל בשכונה בעיר, הפך לסוחר מכוניות והרוויח כסף רב. בהמשך חזר בתשובה, הפך לחרדי וכיהן כראש סיעת ש"ס וכממלא מקום ראש העירייה. ב-2011, במסגרת תפקיד זה, נחשד בעבירות מין ונידון לשישה חודשי מאסר שרוצו בעבירות שירות, בקיזוז 30 ימי מעצר. הקבלן המדובר נחשב למטאור לאחר שכיהן כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון בנייה והפך לאיש נדל"ן מצליח.